زغال سنگ

در تاریخ ششم سپتامبر سال ۲۰۲۱، انجمن تولیدکنندگان انرژی هند (ICPPA) اعلام کرد که ذخایر زغال‌سنگ عرضه‌شده به نیروگاه‌های تحت کنترل (CPP) به ۴۰ تا ۵۰ درصد از نیاز کاهش یافته است. کاهش موجودی زغال‌سنگ، بیشترین تأثیر را بر روی صنعت آلومینیوم این کشور گذاشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه آلومینیوم، کاهش موجودی زغال‌سنگ و عرضه آن به صنایع پایه، موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در این صنایع خواهد شد. از آن جمله می‌توان به صنعت آلومینیوم اشاره کرد که درصورت عدم امکان تأمین زغال‌سنگ، واردات این فلز به هند افزایش خواهد یافت.

لذا اتحادیه تولیدکنندگان انرژی هند از وزارت نیروی این کشور درخواست کرده که به‌سرعت نسبت به تأمین منابع زغال‌سنگ به نیروگاه‌های فعال (CPP) اقدام کند.

به‌طور متوسط، ‌صنایع وابسته به انرژی در هند کمتر از ۵۰ درصد از نیاز زغال‌سنگ خود را دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، هر نوع تعلل در تأمین انرژی به واحدهای تولید آلومینیوم که منجر به تعطیلی واحد ذوب گردد، مخرب خواهد بود چراکه جبران آن ۱۲ ماه زمان خواهد برد. در این بازه زمانی، شاهد بیکارشدن کارگران و ضررهای اقتصادی جبران‌ناپذیری خواهیم بود که همگی پیکره صنعت رو به رشد آلومینیوم این کشور را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

به‌گفته انستیتوی آلومینیوم هند،‌ فرآیند تولید آلومینیوم، فرآیندی دقیق و ۲۴×۷×۳۶۵ روزه است که نباید به‌هیچ‌عنوان در آن خللی ایجاد شود. اختلال در تأمین انرژی، ازجمله مخرب‌ترین مشکلات این صنعت انرژی‌بر محسوب می‌شود.

صنعت آلومینیوم هند به‌منظور تأمین بخشی از نیاز خود، نیروگاه اختصاصی با ظرفیت ۹۴۰۰ مگاوات و با صرف ۵۰ هزار کرور روپیه هزینه (کرو معادل ۱۰ میلیون است) راه‌اندازی کرده است. این صنعت تنها درصورتی قادر به تداوم تولید خواهد بود که سالانه ۵۵ میلیون تن زغال‌سنگ در اختیار داشته باشد.

صنعت آلومینیوم هند جهت تأمین مابقی زغال موردنیاز خود در مجاورت مناطقی غنی از زغال‌سنگ، واحد تولیدی راه‌اندازی کرده است تا بتواند به‌راحتی از نیروگاه‌های انرژی با سوخت فسیلی، بهره‌برداری کند. با این وجود، این صنعت کاملاً تحت‌تأثیر کمبود زغال قرار دارد. به‌تازگی صنعت آلومینیوم این کشور از وزارت سوخت، راه‌آهن و انرژی درخواست کرده که تا این صنعت رو به رشد را در اولویت تأمین زغال‌سنگ قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها