• ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
  • کد خبر: 67878
آمونیاک

ژاپن و نروژ با هدف کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیندهای صنایع پتروشیمیایی در زمینه تولید آمونیاک پاک به عنوان خوراک تولید محصولات پتروشیمی همکاری می‌کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت ژاپنی سومیتمو کمیکال و شرکت نروژی تولیدکننده کود یارا به‌عنوان بخشی از تلاش‌هایشان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) استفاده از آمونیاک پاک برای تولید پتروشیمی را بررسی می‌کنند.

دو طرف در پایان نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی توافق کردند به‌طور مشترک با استفاده از آمونیاک پاک تولید شده توسط شرکت نروژی یارا به‌عنوان خوراک برای تولید محصول پتروشیمی مطالعه و تحقیق کنند.

این فعالیت تحقیقاتی شامل هر دو نوع آمونیاک سبز تولیدی از هیدروژن سبز و آمونیاک آبی تولیدی از سوخت‌های فسیلی اما با استفاده از فرآیند جذب کربن می‌شود، هیدروژن سبز با الکترولیز آب و با استفاده از انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شود.

سومیتمو کمیکال اکنون الیاف شیمیایی را در مجتمع ایهایم (Ehime) در غرب ژاپن و با استفاده از آمونیاک وارداتی و تولید داخل تولید می‌کند.

این شرکت ژاپنی امروز هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود را نسبت به سال مالی آوریل ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۴ به ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ رسانده که در مقایسه با رقم ۳۰ درصد پیشین افزایش قابل‌توجهی است.

سومیتمو کمیکال همچنین هدفی را برای دستیابی به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ تعریف کرده است، این شرکت ژاپنی انتشار گازهای گلخانه ای خود را با ۲۲.۲ درصد کاهش از بازه زمانی سال‌های ۱۴-۲۰۱۳ به ۷.۴ میلیون تن در طول سال های ۲۰۲۰- تا ۲۰۲۱ رسانده است.

سومیتمو کمیکال به‌طور جداگانه در حال بررسی تبدیل مجتمع ایهایم که آمونیاک پاک را به بخش‌های صنعت توزیع می‌کند به یک مرکز آمونیاک است، این شرکت ژاپنی اکنون از تأسیسات ذخیره آمونیاک موجود با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن بهره می‌برد.

این شرکت ژاپنی همچنین قصد دارد در آینده سوخت‌ مورد نیاز برای تولید برق داخلی را به آمونیاک پاک تبدیل کند، در حالی که پیش‌تر خوراک این بخش از زغال سنگ به نفت و گاز طبیعی فشرده (ال‌ان‌جی) تغییر یافت.

سومیتمو کمیکال نیز در حال ساخت یک تأسیسات تولید برق با خوراک ال‌ان‌جی در مجتمع ایهایم و یک توربین گازی با بازده بالا در مجتمع چیبا (Chiba) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها