• ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
  • کد خبر: 67900
طلا

بازار طلا به سیگنال اخیر بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل سریعتر تدابیر محرک مالی واکنش خوبی نشان داد و از روز چهارشنبه حدود ۴۰ دلار افزایش پیدا کرد اما به گفته تحلیلگران، آنچه پس از این اتفاق می افتد، اهمیت زیادی خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»؛ پس از این که اونس طلا هفته گذشته از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرد، سیگنال مهم بعدی این خواهد بود که طلا در این سطح مقاومتی قوی چه رفتاری خواهد داشت.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا با شش دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۸۰۴ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۱ درصد رشد هفتگی به ثبت رساند. طلا روز پنج شنبه ۳۳ دلار و ۷۰ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش داشت و در ۱۷۹۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود که بزرگترین رشد قیمت روزانه از ۱۵ اکتبر بود.

قیمت طلا پس از اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد تعدیل تدابیر محرک مالی شتاب بیشتری پیدا می کند و نرخهای بهره احتمالا سه دور در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا می کند، صعود کرد. تحلیلگران می گویند این تصمیمها تا حدودی زیادی در قیمتها تاثیر خود را گذاشته بود.

اکنون بازار به وضعیت دارایی امن تغییر جهت پیدا کرده و بسیاری متقاعد نشده اند که بانک مرکزی آمریکا می تواند سال میلادی آینده نرخهای بهره را سه دور افزایش دهد.

به گفته اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوین، در خصوص این که آیا بانک مرکزی آمریکا به آنچه هفته گذشته اعلام کرد، عمل می کند تا اندازه ای بدبینی وجود دارد و سه دور افزایش نرخهای بهره ممکن است بعید باشد. این تفکر وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا به این انتظارات عمل نمی کند.

بازارها همچنین درباره ادامه شیوع واریانت اُمیکرون محتاط هستند. میلمان خاطرنشان کرد ریسکهای زیادی در سال آینده وجود دارد و بانک مرکزی آمریکا ممکن است از موضع خود برای تحکیم سیاست پولی عقب نشینی کند و دلایل کاملا معتبری دارد تا اعلام کرد به اجرای تدابیر محرک مالی ادامه می دهد و نرخهای بهره را افزایش نمی دهد. چنین احتمالی دلیل افزایش قیمت طلا بوده است. همچنین نگرانی رو به رشدی در خصوص میزان قوت احیای اقتصادی در سال میلادی آینده به دلیل شیوع واریانت اُمیکرون و نرخهای بالاتر وجود دارد.

دسامبر یکی از دشوارترین ماه‌ها برای تجارت است و نوسان فوق العاده اندک از هفته جاری شروع می شود و قیمت طلا ممکن است نوسانات غیرمنتظره ای داشته باشد.

میلمان گفت: ما به پایان ماه، پایان سه ماهه و پایان سال نزدیک می شویم. حجم معاملات بسیار اندک در هفته جاری را پیش بینی می کنم. طلا ممکن است به پایان ۱۸۰۰ دلار برگردد زیرا حجم معاملات اندکی وجود خواهد داشت. پس از آغاز ژانویه خوش بینی بیشتری به طلا وجود دارد اما طلا ممکن است در بازه معاملاتی بین ۱۷۵۰ تا ۱۸۵۰ دلار محبوس شود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم، شاخص قیمت تولیدکننده و سفارش کالاهای بادوام آمریکا منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها