گواهی سپرده+انبار

بعد از گشایش انبار "شیری" واقع در کرمانشاه از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه، امروز نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی مربوط به این انبار "نخو ۰۱۰۲"با قیمت ۲۵۰ هزار ریال گشایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» کشف نرخ و شرایط نگهداری بهتر این محصول، تضمین تعهدات طرفین و دسترسی مستقیم کشاورزان برای فروش محصولشان از جمله مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده نخود در بورس کالاست. همچنین با راه اندازی معاملات گواهی سپرده نخود، کشاورزان به طور مستقیم امکان فروش محصولشان به مصرف کنندگان را پیدا می کنند.

براساس اطلاعیه معاملات گواهی سپرده نخود، محصول تحویلی باید تولید سال ۱۴۰۰ باشد و انبار محصول تولیدی سال های قبل را پذیرش نخواهد کرد و حداقل مقدار کالای قابل تحویل به انبار ۵۰۰ کیلوگرم است.

مقدار هر گواهی سپرده کالایی یک کیلوگرم است و جهت تحویل گرفتن کالا از انبار لازم است حداقل ۵۰۰ کیلوگرم گواهی سپرده کالایی توسط مالک ارائه شود و در صورت مالکیت کمتر از این مقدار لازم است گواهی سپرده تا وزن مذکور توسط فرد متقاضی تحویل، در بازار معاملات گواهی سپرده نخود در بورس کالا خریداری شود.

حداکثر زمان نگهداری کالا تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است و تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده، ۲۱ اردیبهشت ماه سال آینده است و پس از آن معاملات نماد برای فرآیند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها