پتروشیمی خوزستان

برآوردهای مؤسسه گلوبال دیتا حکایت از آن دارد که اندونزی اجرای ۲۲ طرح تازه پتروشیمی را در بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی اجرا می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، مؤسسه گلوبال دیتا پیشرو در زمینه ارائه داده و تجزیه و تحلیل اعلام کرد که احتمال دارد اندونزی در پی تقاضای فزاینده برای محصولات پلاستیکی و کودهای شیمیایی، عملیات اجرای طرح ۲۲ پروژه پتروشیمی را از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی آغاز خواهد کرد.

براساس تازه‌ترین گزارش گلوبال دیتا، «اندازه بازار پروژه‌های جدید و توسعه پتروشیمی، گزارش تحلیل سهم و روند براساس نوع، منطقه، کالاهای کلیدی و پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های کشورهای کلیدی در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵» نشان می‌دهد که از ۲۲ طرح پتروشیمی که انتظار می‌رود در اندونزی کلید بخورد، چهار پروژه متانول و به دنبال آن سه پروژه پلی‌پروپیلن خواهد بود.

بهارگاوی گاندام، تحلیلگر بخش نفت و گاز مؤسسه گلوبال دیتا در این باره گفت: اندونزی، یکی از بزرگترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی، شاهد افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی، به‌ویژه محصولات پلاستیکی و کودهای شیمیایی است.

دولت اندونزی در نظر دارد با توسعه این صنعت در داخل با هدف پاسخگویی به روند فزاینده تقاضا، وابستگی به واردات محصولات پتروشیمی را به حداقل برساند.

در میان طرح‌های آینده متانول در اندونزی، پروژه کارخانه ایر پروداکتس بنگالون متانول پلنتس (the Air products Bengalon Methanol Plant) با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن در هر ساعت پیشروست، انتظار می‌رود این پروژه در سال ۲۰۲۵ میلادی آغاز به‌کار کند.

گلوبال دیتا اعلام کرد که در میان طرح‌های پلی‌پروپیلن آینده، پروژه کارخانه پلی‌پروپیلن پتروشیمی پی‌تی ترنس پسفیک ایندوتاما توبان و پروژه کارخانه پلی‌پروپیلن سلیگون (Cilegon) شرکت لوته کمیکال (Lotte Chemical) با ظرفیت تولید ۰.۶۰ میلیون تن در هر ساعت پیشرو هستند.

انتظار می‌رود کارخانه پلی‌پروپیلن پتروشیمی پی‌تی ترنس پسفیک ایندوتاما توبان (PT Trans Pacific Indotama Tuban) در سال ۲۰۲۴ آغاز به‌کار کند، در حالی که کارخانه پلی‌پروپیلن سیلگون شرکت لوته کمیکال در سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها