پتروشیمی

انتظار می رود خاورمیانه تا سال ۲۰۲۳ میلادی به دومین منطقه بزرگ از نظر ظرفیت تولید پلی پروپیلن در بازار جهانی این محصول تبدیل شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، بر اساس تازه ترین گزارش موسسه گلوبال دیتا ، یک موسسه پیشرو در حوزه داده و تحلیل بازار، انتظار می رود خاورمیانه تا سال ۲۰۲۳ میلادی به دومین منطقه بزرگ از نظر ظرفیت تولید پلی پروپیلن در بازار جهانی این محصول تبدیل شود.

این گزارش می گوید:پیش بینی می شود ظرفیت تولید این محصول در منطقه خاورمیانه با نرخ رشد متوسط سالانه (AAGR) ۹.۵ درصد، از ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸ میلادی، به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۳ برسد.

بیشتر این افزایش ظرفیت پلی پروپیلن از سوی ایران با ظرفیتی معادل دو میلیون و ۷۶۰ هزار تن در بازه زمانی یاد شده خواهد بود. بخش بزرگی از این افزایش ظرفیت از سوی شرکت پلی پروپیلن جم در مجتمع شماره ۲ واقع در عسلویه با ظرفیتی معادل ۵۵۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۳ است.

تخمین زده می شود ظرفیت جهانی پلی پروپیلن با پیشتازی آسیا و خاورمیانه،با رشدی ۴۸ درصدی، از رقم ۸۰ میلیون ۳۹۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸، به ۱۱۸ میلیون و ۶۶۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۳ میلادی بالغ شود.

بر اساس گزارش گلوبال دیتا تحت عنوان "چشم انداز صنعت جهانی پلی پروپیلن تا سال ۲۰۲۳، پیش بینی جزئیات ظرفیت و سرمایه گذاری در تمام مجتمع های فعال و برنامه ریزی شده برای ساخت"، نزدیک به ۱۰۸ مجتمع برنامه ریزی و اعلام شده برای ساخت، عمدتا در آسیا و منطقه خاورمیانه، قرار است ظرف پنج سال آتی در مدار تولید قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها