• ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
  • کد خبر: 68441
بورس آسیا

بازارهای آسیایی روز سه‌شنبه با رشد وال‌ استریت همراه شدند زیرا سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که افزایش موارد کووید-۱۹ به دلیل شیوع سریع سویه اُمیکرون مانعی برای بهبود اقتصادی نخواهد بود.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از خبرگزاری فرانسه، سویه اُمیکرون باعث افزایش گسترده موارد ابتلا به بیماری کووید در سراسر جهان شده است، به‌طوری‌که کشورها محدودیت‌ها را آغاز می‌کنند، هزاران پرواز لغو می‌شود و کشتی‌های کروز با مسافران مبتلا به کووید به بنادر باز می‌گردند.

پاتریک اوهار، کارشناس بازارهای مالی گفت: سویه اُمیکرون برای اقتصاد جهانی دردسرهایی خواهد داشت اما یک مشکل طولانی‌مدت نخواهد بود.

وال استریت با افزایش ۱.۴ درصدی شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ و افزایش حداقل یک درصدی داو و نزدک رشد چشمگیری داشت این خوش‌بینی به بازار آسیا نیز منتقل شد و سهام توکیو یک درصد افزایش یافت.

سهام سنگاپور، تایپه و جاکارتا  نیز در حالی شاهد افزایش بودند که سئول بالاتر بود و سهام سیدنی و نیوزیلند همچنان به دلیل تعطیلات تعطیل بودند.

اوراق بهادار اوکاسان اعلام کرد: انتظار می‌رود سهام امروز پس از یک جهش مجدد قوی بماند. سهام ایالات‌متحده در بحبوحه رالی بابانوئل در حال افزایش است و روند ریسک به سهام ژاپن نیز سرایت خواهد کرد.

سهام شانگهای ۰.۱ درصد کاهش داشت در حالی که سهام هنگ‌کنگ ثابت بود زیرا پس از گزارش اولین سویه اُمیکرون سهام کازینو ماکائو به شدت کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها