• ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
  • کد خبر: 68619
پلاستیک

قیمت محصولات پلاستیکی از سطوح بالای رکورد خود در بازارهای بین المللی دور شده و روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، قیمت محصولات پلاستیکی از سطوح بالای رکورد در بازارهای بین المللی خود دور شده و روند کاهشی آن آغاز شده است. به‌طوری که این شرایط برای تورم ایالات متحده آمریکا که سریع‌ترین سرعت در چهار دهه اخیر را دارد، تا حدودی نقش تسکین بخش را دارد.

بر اساس گزارش مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس، قیمت اتیلن حدود ۵۰ درصد کمتر از آنچه در آوریل ۲۰۲۱ بوده است معامله می‌شود زیرا به‌دلیل افزایش عرضه از سوی مجتمع‌های پتروشیمی واقع در امتداد سواحل خلیج‌ فارس پس از رهایی از توقف فعالیت چند باره به‌دلیل شرایط آب و هوایی افزایش یافت.

پلی‌پروپیلن که در صنایع مبلمان، محصولات تمیزکننده و فرش استفاده می‌شود، حدود ۲۰ درصد کمتر از ماه آگوست داد و ستد می‌شود.

جرمی پافورد، رئیس بخش آمریکای شمالی در مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس گفت: مواد شیمیایی اصلی بالادستی مانند اتیلن و پروپیلن از بالاترین سطح قیمتی خود در تابستان ۲۰۲۱ خارج شده‌اند، زیرا بسیاری از آثار تولید در ایالات متحده آمریکا ناشی از رویدادهای مرتبط با شرایط آب و هوای مانند طوفان آیدا برطرف شده است.

در حالی که قیمت‌های پایین‌تر برای فصل خرید در تعطیلات بسیار دیر حادث شده است، این شاخصی خوشایند برای مصرف‌کنندگانی است که با تورم ۶.۸ درصدی در نوامبر دست و پنجه نرم می‌کنند، به‌طوری که این روند تورمی سریع‌ترین نرخ سالانه از سال ۱۹۸۲میلادی به شمار می‌آید.

انقلاب شیل در یک دهه پیش به‌دلیل خوراک ارزان گاز سبب افزایش احداث مجتمع‌های پتروشیمی شد، اما تمرکز این صنعت در امتداد سواحل ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانا به این معناست که در برابر شرایط آب و هوایی به شدت آسیب‌پذیر هستند.

وزش طوفان‌های پیاپی، سرمای شدید قطبی تگزاس در فوریه امسال و طوفانی دیگر در تابستان امسال، تعداد زیادی از ظرفیت تولید مواد شیمیایی ایالات متحده را در ۱۸ ماه گذشته متوقف کرده بودند، این روند اکنون در حال بهبود است.

طبق اعلام شرکت‌های تولیدکننده سوخت و پتروشیمی آمریکا، ذخایر اتیلن به بالاترین سطح خود از سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها