سازمان بورس

معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل «مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه» در این سازمان خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا؛ وضع مقررات روزآمد، شفاف و کارآمد در بازار سرمایه یکی از مأموریت‌های مهم سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر و مقررات‌گذار است. همچنین، با توجه به این که در بازارهای مالی پیشرفته دنیا وظیفه مقررات‌گذاری در حوزه بازار سرمایه در یک واحد تخصصی و متمرکز ذیل نهاد ناظر صورت می‌گیرد، بر این اساس، هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای توسعه و بهبود مقررات‌گذاری تخصصی در این حوزه، تغییراتی را در ساختار کنونی مقررات‌گذاری بازار سرمایه تصویب کرد.

بر همین اساس، معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، «مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه» با هدف استقرار نظام مقررات‌گذاری حرفه‌ای، انتشار قوانین، مقررات و راهبری پژوهشی و مطالعات حقوقی مربوط به مقررات‌گذاری در این بازار را ذیل معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد کرد.

همچنین، تطبیق فرایند‎‌ها و رویه‌های اجرایی بازار سرمایه، تنقیح و پالایش مستمر قوانین و مقررات و تشخیص حقوق و تکالیف مرتبط با بازار سرمایه، از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها