فرزین ابوالعلائی

فرزین ابوالعلائی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پس از عرضه خودرو در بورس کالا، شاهد ورود گروه جدیدی از فعالان بازار به بورس بودیم، گفت: قطعا هر بازاری مزایا و معایب مختص به خود را دارد اما مزیت‌هایی که خرید و فروش در بورس کالا را در مدت اخیر در اولویت قرار داده، علت اصلی ورود گروه‌های جدید کالایی است.

به گزارش کالاخبر به نقل از روابط عمومی کارگزاری کارآمد، فرزین ابوالعلائی معاونت بورس کالا و انرژی کارگزاری کارآمد با اشاره به بورس کالا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بازار سرمایه، اظهار کرد: بدون شک مهم‌ترین هدف از تأسیس بورس کالا، ایجاد بازاری قدرتمند، حذف واسطه‌گری‌ها، شفاف‌سازی معاملات و قیمت‌ها و مبادله آزاد کالای بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان بوده و با حضور در بورس کالا، خریداران و فروشندگان با اطمینان خاطر بیشتری مبادلات اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

به گفته معاونت بورس کالا و انرژی کارگزاری کارآمد، خرید و فروش کالا در بورس کالا برای معامله‌گرانی که تجربه حضور در بازارهای مختلف دارند، از مزایایی برخوردار است که تمایل آنها را به حضور در بورس کالا بیش از گذشته افزایش داده است.

وی در خصوص برخی مزیت‌های خرید و فروش در بورس کالا گفت: معامله در بورس کالا امن و مورد اطمینان است، زیرا کالاهایی که در بورس کالا معامله می‌شوند، تحت نظارت هستند و هزینه آنها به‌ صورت کنترل‌ شده و سازمان‌یافته منتقل می‌شود.

ابوالعلائی با بیان اینکه‌ در بورس کالا، مبداء کالا مشخص و تضمین شده است، افزود: در بورس کالا هیچ‌گونه کالای معیوبی به فروش نمی‌رسد، زیرا تمام کالاهای معامله ‌شده در بورس کالا دارای تأییدیه اصالت کالا می‌باشند. همچنین امکان تقلب و کلاهبرداری در بورس کالا بسیار کم است زیرا علاوه بر اینکه اصالت تمام کالاها در بورس کالا تائید می‌شود، اصالت فروشندگان نیز مورد بررسی و تائید قرار می‌گیرد.

معامله منصفانه و عادلانه، یکی دیگر از ویژگی‌هایی بود که معاونت بورس کالا و انرژی کارگزاری کارآمد با اشاره به آن، یادآور شد: نرخ‌های مشخص‌شده در بازار بورس کالا، بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند و این امر، سبب منتهی شدن به معامله منصفانه گردیده است.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین به نحوه معرفی کالا در بورس اشاره کرد و گفت: فروشندگان در بورس کالا نیازی به تبلیغ محصولات خود ندارند، زیرا بورس کالا، محصولات فروشندگان را به‌صورت رایگان به خریداران داخلی و خارجی معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ریسک نوسانات قیمت، یکی دیگر از مزیت‌هایی است که با بازار بورس کالا، یک عرضه و تقاضای سازمان‌یافته را رقم می‌زند.

ابوالعلائی در خصوص امنیت معاملات بورس کالا نیز گفت: امنیت معاملات در این بورس، در اتاق پایاپای تأمین می‌شود و اگر فروشندگان یا خریداران به تعهدات خود پایبند نباشند، مجبور به پرداخت خسارت خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین به یکی از دغدغه‌های قشر تولیدکننده کشور پیرامون قیمت‌گذاری پرداخت و با اشاره به وضعیت کشور، قیمت‌گذاری دستوری را معضلی برای اصناف تولیدی کشور عنوان و اظهار کرد: ایجاد قیمت شناور مدیریت شده برای کالاها، می‌تواند تا حدود زیادی از ضربه به بازار و اقشار اقتصادی جلوگیری کند و زمینه را برای رسیدن به فضای باز اقتصادی فراهم کند البته مهمترین نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد، شفافیت و عدالت قیمت‌ها است که جز از تابلوی بورس کالا برای کالاهای اساسی میسر نمی‌شود.

معاونت بورس کالا و انرژی کارگزاری کارآمد در پایان اظهارات خود، رونق ابزارهای نوین مالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با معامله در بورس کالا دریچه‌ای به سمت دنیای معاملات پیشرفته و ابزارهای نوین مالی به روی افراد باز می‌شود و کارگزاری کارآمد نیز با ارائه خدمات مختلف در بورس کالا و انرژی، گوشه‌ای از ارتقای بهره‌وری از این دنیای معاملاتی پیشرفته را عهده‌دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها