دلار

تحلیل‌گران مورگان استنلی اظهار کردند: بانک‌های مرکزی بزرگ جهان در آستانه آغاز بزرگ‌ترین سیاست انقباضی در تاریخ هستند و برآورد کردند که حمایت‌های ۲.۲ تریلیون دلاری طی ۱۲ ماه آینده از بین خواهند رفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز،افزایش تورم جهانی، فدرال رزرو ایالات‌متحده، بانک مرکزی اروپا، بانک ژاپن و بانک انگلستان را وادار می‌کند تا از اقدامات حمایتی مورد استفاده در همه‌گیری ویروس کرونا استفاده کنند.

انتظار می‌رود فدرال رزرو در سال جاری پنج بار نرخ بهره را افزایش دهد که سریع‌ترین افزایش نرخ بهره از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ خواهد بود. 

این هفته همچنین بانک مرکزی انگلستان برای دومین بار در سه ماه گذشته نرخ بهره را افزایش داد، در حالی که بانک مرکزی اروپا شرط‌بندی کرده است که اولین افزایش خود را در یک دهه اخیر انجام دهد.

تحلیل‌گران مورگان استنلی عنوان کردند: ترازنامه بانک مرکزی گروه جی۴ در ماه می به اوج خود می‌رسد و کاهش ۲.۲ تریلیون دلاری آنها ۴.۵ برابر بیشتر(حدود ۵۰۰ میلیارد دلار) از سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

آنها با اشاره به ارائه بودجه فوق‌العاده ارزان و نامحدود بانک مرکزی اروپا به بانک‌های منطقه یورو اظهار کردند: ما پیش‌بینی می‌کنیم که ترازنامه بانک مرکزی اروپا از ماه می ۲۰۲۲ تا می ۲۰۲۳، با توجه به نقدینگی کمتر از طریق عملیات بازپرداخت بلندمدت ماهانه، در واقع سریع‌تر از فدرال رزرو کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها