• ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 70403
دلار

دلار آمریکا پس از ایجاد اشتغال بیش از حد انتظار بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود صعود کرد و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاست‌گذاری ماه مارس را افزایش داد.

به گزارش «کالاخبر»؛ شاخص دلار که معیاری برای سنجش ارزش آن در برابر ۶ ارز اصلی است، پس از سقوط به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای ۹۵.۱۳ در اوایل بحبوحه افزایش مجدد یورو، ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۵.۴۴ رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در ماه گذشته ۴۶۷ هزار شغل ایجاد کرده است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که در ژانویه ۱۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد، البته برآوردها از کاهش ۴۰۰ هزار تا افزایش ۳۸۵ هزار شغل متغیر بود.

فعالان بازار با توجه به گزارش کاهش حقوق و دستمزد شرکت ای‌دی‌پی، برای کاهش‌های بیشتر آماده می‌شوند و تاثیر سویه اُمیکرون را علت این کاهش می‌دانند. دلار همچنان ۱.۸ درصد در هفته کاهش داشت که سرعت بالاتری برای کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون داشته است.

میانگین درآمد ساعتی که معیاری برای تورم دستمزد است در ماه گذشته ۰.۷ درصد و نسبت به سال قبل ۵.۷ درصد افزایش یافت. بازدهی دو ساله و پنج ساله ایالات‌متحده که منعکس‌کننده انتظارات نرخ بهره است، به ۱.۲۹ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از اواخر فوریه ۲۰۲۰ است.

یورو همچنان بالاست و ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۴ دلار رسید و این شاخص در هفته ۱.۷ درصد افزایش داشت و به دلیل افزایش ارزش دلار پس از گزارش اشتغال ایالات‌متحده متوقف شد. همچنین، انگلیس نرخ بهره را ۰.۵ درصد افزایش داد  که اولین افزایش متوالی توسط بانک مرکزی از سال ۲۰۰۴ است اما پوند ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱.۳۵۳۶ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها