• ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
  • کد خبر: 70133
چین

بازارهای سهام آسیایی امروز(دوشنبه) و پیش از هفته‌ای که شاهد افزایش نرخ بهره بریتانیا و گزارش‌های متناقض در مورد مشاغل و تولید در ایالات‌متحده خواهد بود رشد محتاطانه‌ای داشتند، در حالی که افزایش قیمت نفت بر نگرانی‌ها در مورد تورم می‌افزاید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، داده‌های منتشر شده نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه ژانویه به دلیل افزایش مجدد موارد ابتلاء به کووید-۱۹ و محدودیت‌های سخت برای تولید و تقاضا کاهش یافته است. بن‌بست بر سر اوکراین نیز به عنوان خاری در چشم بازار باقی مانده با این نگرانی که تهاجم روسیه باعث کاهش عرضه گاز به اروپای غربی نیز خواهد شد.

تعطیلات سال نو در ایجاد شرایط ضعیف موثر بود و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۳ درصد در معاملات افزایش یافت و نیکی ژاپن ۱ درصد نسبت به پایین‌ترین سطح ۱۴ ماهه جهش کرد.

معاملات آتی اس اندپی ۵۰۰ و نزدک هر دو ثابت بودند، در حالی که معاملات آتی  یورو استاکس ۵۰ یک درصد و شاخص اف‌تی‌اس‌ای ۱۰۰ افزایش یافتند.

بانک انگلستان احتمالا در این هفته دوباره نرخ بهره را افزایش خواهد داد و روند جهانی را به سمت سیاست‌های سخت تر ادامه می‌دهد. بانک مرکزی اروپا نیز تشکیل جلسه می‌دهد اما انتظار می‌رود که به استدلال خود مبنی بر کاهش تورم در زمان پایبند باشد.

اگرچه سرمایه‌گذاران همچنان نرخ‌ها را در پایین‌ترین سطح تاریخی ۱.۷۵ تا۲.۰ درصد می‌بینند، بازارها طی پنج افزایش قیمت فدرال رزرو در سال جاری به ۱.۲۵ درصد رسیده‌اند. اتان هریس، اقتصاددان ارشد بانک آمریکایی اظهار کرد: فدرال رزرو برای بازارها در آغاز دو دوره اخیر افزایش قیمت‌ کمتری داشته‌ است و احتمالا دوباره همین‌طور خواهد بود.

او گفت: ما انتظار داریم که فدرال رزرو از ماه مارس و در هر جلسه باقیمانده در سال جاری نرخ بهره را ۲۵ واحد در هر جلسه افزایش دهد و در مجموع ۷ افزایش با چهار افزایش دیگر در سال آینده داشته باشد اما این مورد، نرخ پایانی را تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲.۷۵ تا ۳.۰۰ درصد می‌رساند که باید رشد و تورم را کاهش دهد.

تحلیلگران بارکلیز گفتند: حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه تنها ۵۰ هزار واحد افزایش می‌یابد و نرخ بیکاری در ۳.۹ درصد ثابت خواهد ماند.

تغییر سریع فدرال رزرو باعث شده است که بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در این ماه با ۲۷ واحد افزایش به ۱.۷۸ درصد برسد که باعث جذابیت نسبی اوراق قرضه در مقایسه با سهام و به ویژه سهام در حال رشد با ارزش‌گذاری طولانی شده‌است همچنین دلار آمریکا را تقویت کرده است که به بالاترین سطح از جولای ۲۰۲۰ و به ۹۷.۱۶۷ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها