• ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر: 70535
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۸۱۹ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد تنش بر سر موضوع اوکراین سبب شده تا اشتها برای خرید طلا همچنان بالا بماند، قیمت طلا امروز علیرغم کاهش اندک همچنان در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند. این در حالی است که بازارها منتظر آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند که می تواند نقش تعیین کننده ای در زمان انقباضی شدن سیاست فدرال رزرو ایفا کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۸۱۹ دلار و ۳۹ سنت رسید. روز دوشنبه قیمت طلا به بالاترین رقم از ۲۶ ژانویه رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰.۰۹ درصد افت به ۱۸۲۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت:تنش های ژئوپلتیک در ماجرای روسیه و اوکراین موجب شده تا قیمت طلا بالا برود. به علاوه، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای تورم آمریکا در روز پنجشنبه هستند.

وی افزود، تورم ماه ژانویه احتمالا بالاتر از سطح تورم ماه دسامبر خواهد بود.

بر اساس نظرسنجی رویترز، تحلیلگران انتظار دارند شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه ژانویه به ۷.۳ درصد برسد که بالاترین رقم از سال ۱۹۸۲ خواهد بود. چنین افزایشی فشار بر فدرال رزرو برای انقباضی نمودن سیاست پولی اش را بیشتر خواهد کرد.

هرچند طلا در هنگام افزایش نرخ تورم با اقبال سرمایه گذاران مواجه می شود، اما افزایش نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

یانگ افزود: «با توجه به اینکه بازار خود را برای پنج تا شش نوبت افزایش ۰.۲۵ درصدی بهره آماده کرده است، زمینه برای رشد بیشتر قیمت طلا فراهم نیست.»

عامل دیگری که سبب افت امروز قیمت طلا شد افزایش سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به نزدیکی بالاترین رقم های ۲ سال گذشته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها