• ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر: 70711
طلای جهانی

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۷۵ درصد افزایش به ۱۸۵۸ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، همزمان با نگرانی ها از بالا رفتن تورم در آمریکا و تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا بالا رفته و سبب شده تا قیمت فلز زرد به بالاترین رقم حدود ۲ ماه گذشته برسد.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۷۵ درصد افزایش به ۱۸۵۸ دلار و ۷۶ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد رشد ۲.۵ درصدی بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۸۴۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در اظهاراتی تحریک آمیز مدعی شد حمله روسیه به اوکراین ممکن است هر لحظه آغاز شود و احتمالا با حمله هوایی آغاز خواهد شد. این در حالی است که مقام های روسی هرگونه ادعا در مورد آماده سازی برای حمله به اوکراین را تکذیب می کنند.

کریس گافنی تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: با توجه به تنش های ژئوپلتیک موجود و نگرانی ها در مورد تاثیر افزایش نرخ بهره در آمریکا بر رشد اقتصاد جهانی، بازار طلا شاهد افزایش سرمایه گذاری بوده است.

هنگام افزایش نرخ تورم و همچنین رشد تنش های سیاسی و ژئوپلتیک طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود. روز جمعه آمار قیمت های مصرف کننده در آمریکا نشان داد که این کشور بزرگترین نرخ تورم سالانه در ۴۰ سال اخیر را تجربه کرده است.

بالا گرفتن تنش ها بر سر اوکراین موجب افت شاخص ها در بازار بورس وال استریت شد.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوئیز روز پنجشنبه گفت وی خواهان افزایش یک درصدی نرخ بهره طی ۳ جلسه آتی سیاست گذاری فدرال رزرو است.به گفته ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا، اگر حمله روسیه به اوکراین اتفاق بیافتد ممکن است قیمت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها