• ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
  • کد خبر: 71044
چین

در معاملات روز چهارشنبه و با کاهش تنش ها بین روسیه و اوکراین بورس های جهانی سبزپوش شدند.

به گزارش «کالاخبر»،با کاهش تنش ها بین روسیه و اوکراین و تقویت بازارها، ارزش سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات روزچهارشنبه افزایش یافت.به این ترتیب نیک کی ۲۲۵ ژاپن در معاملات امروز ۲.۰۶ درصد جهش کرد و شاخص تاپیکس ۱.۵۶ درصد بالا رفت.

در چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۶۹ درصد افزایش یافت در حالی که شنژن ۰.۵۵۸ درصد رشد کرد. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نیز با رشد ۱.۲۷ درصدی رو به روش شد. شاخص قیمت مصرف کننده کشور چین در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش یافت که کمتر از انتظارها در نظرسنجی رویترز برای افزایش ۱.۰ درصدی بود. تورم تولیدکننده چین در ماه ژانویه نیز کمتر از حد انتظار بود.

شاخص قیمت تولیدکننده در ژانویه نسبت به سال قبل ۹.۱ درصد افزایش یافت، در حالی که در نظرسنجی رویترز انتظار می رفت ۹.۵ درصد افزایش یابد. در کره جنوبی، کاسپای ۱.۶۵ درصد رشد کرد. در استرالیا، اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۷۹ درصد افزایش یافت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۱.۰۱ درصد بالاتر معامله شد. روز سه شنبه دولت روسیه اعلام کرد که مسکو شروع به بازگرداندن تعدادی از نیروها در مرز اوکراین کرده، اگرچه رئیس ناتو هشدار داد که ائتلاف نظامی تاکنون هیچ نشانه ای از کاهش تنش از طرف روسیه ندیده است.

همچنین در شبانه روز گذشته، شاخص صنعتی داوجونز ۴۲۲.۶۷ واحد جهش کرد و به ۳۴۹۸۸.۸۴ واحد رسید در حالی که اس اند پی ۵۰۰ با ۱.۵۸ درصد افزایش به ۴.۴۷۱.۰۷ رسید. کامپوزیت نزداک نیز با ۲.۵۳ درصد افزایش به ۱۴۱۳۹.۷۶ واحد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها