• ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
  • کد خبر: 72312
بورس های جهانی

بورس های جهانی در معاملات روز سه شنبه نزولی شدند.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از بیزنیس نیوز، تحولات در مناقشه اوکراین و روسیه بر احتیاط سرمایه گذاران افزوده است زیرا هیات‌های روسیه و اوکراین چهارمین دور مذاکرات را در روز دوشنبه برگزار کردند اما هیچ پیشرفتی اعلام نشد. سهام اپل ۲.۷ درصد سقوط کرد و بیشترین تاثیر را در اس اند پی ۵۰۰ و نزدک داشت.

انتظار می‌رود فدرال رزرو روز چهارشنبه برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ بهره را افزایش دهد تا با افزایش تورم مقابله کند.

پل نولتی، مدیر پورتفولیوی Kingsview Asset Management در شیکاگو گفت: ما شاهد چرخش به سمت ارزش و دور شدن از رشد هستیم و بسیاری از آن به اتفاقی که برای نرخ‌های بهره رخ دهد وابسته است. بازارهای سهام در آینده با چالش مواجه خواهند شد و امروز نمونه دیگری از آن است.

بخش فناوری و حمایت از مصرف‌کننده بیشترین تاثیر را بر اس اند پی ۵۰۰ داشتند. نرخ‌های بهره بالاتر برای سهام‌های فناوری و رشد منفی است زیرا ارزش‌گذاری آن‌ها به شدت به جریان‌های نقدی آتی وابسته است.

میانگین صنعتی داوجونز با ۱.۰۵ واحد افزایش به ۳۲۹۴۵.۲۴ واحد، اس اند پی ۵۰۰  با ۳۱.۲ واحد یا ۰.۷۴ درصد کاهش به ۴۱۷۳.۱۱ واحد و نزدک کامپوزیت با ۲۶۲.۵۹ واحد یا ۲.۰۴ درصد کاهش به ۱۲۵۸۱.۲۲ واحد رسید.

شاخص راسل ۲۰۰۰، ۱.۹ درصد و بیش از ۲۰ درصد از رکورد بسته شدن خود در نوامبر کاهش یافت. شاخص نوسانات Cboe یا ویکس که به نام شاخص ترس‌ وال‌استریت نیز شناخته می‌شود، افزایش یافت.

شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نیز ۲.۹۹ درصد کاهش یافت. سهام های فناوری چینی همچنان در محدوده منفی باقی ماندند به طوری که علی بابا ۶.۷۴ درصد کاهش یافت در حالی که جی دی دات کام ۵.۱۷  درصد و نت ایز ۳.۳۸ درصد سقوط کرد. سهام شرکت خودروسازی الکتریکی نیو، در ایالات متحده طی یک شب به دلیل نگرانی‌های جدید برای خروج از بورس، ۷.۰۸ درصد سقوط کرد. طبق یک گزارش، تن سنت سهام فناوری چین به دلیل نقض قوانین مبارزه با پولشویی افت کرد. در چین، کامپوزیت شانگهای بیش از ۲ درصد سقوط کرد و شنژن ۱.۳۱۸ درصد کاهش یافت.

 داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که تولید صنعتی چین در ماه های ژانویه و فوریه ۷.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که بالاتر از افزایش ۳.۹ درصدی پیش‌بینی شده توسط تحلیل گران در نظرسنجی رویترز است.

خرده فروشی در چین در دو ماه اول سال نیز بالاتر از انتظارات بود و در ماه های ژانویه و فوریه ۶.۷ درصد در مقایسه با افزایش ۳ درصدی انتظارات تحلیلگران در نظرسنجی رویترز افزایش یافت. با این حال، چین در حال حاضر با بدترین شیوع کرونای خود از زمان اوج گیری همه گیری در سال ۲۰۲۰ مواجه است و شهرهای بزرگ شامل شنژن برای محدود کردن فعالیت های تجاری عجله دارند.

کاسپای کره جنوبی ۰.۵۶ درصد سقوط کرد. در استرالیا، اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰،  ۰.۷۳ درصد کاهش یافت. شاخص نیک کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۳۱ درصد رشد کرد و شاخص تاپیکس ۱.۰۲ درصد رشد کرد. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۱.۵۹ درصد کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها