رتبه بندی

کالاخبر: بررسی ارزش هفتگی فروش شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالا نشان می دهد شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گل گهر سه جایگاه نخست را در هفته گذشته به ثبت رساندند.

به گزارش کالاخبر ، بورس کالای ایران گزارش ارزش ریالی فروش شرکت ها را در بازار فیزیکی بورس کالا (بخش داخلی) در هفته گذشته اعلام کرد. براساس رتبه بندی به عمل آمده، فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۹۶ هزار و ۵۶۰ تن انواع ورق فولادی شامل ورق گرم و سرد خودرو، ورق سرد لوازم خانگی و ورق گالوانیزه به ارزش معادل ۲۰ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال در رتبه نخست ایستاد.

ملی صنایع مس ایران اگرچه همچون هفته قبل در جایگاه دوم شرکت‌های برتر فروش ایستاد اما فروش آن صعودی بود؛ به گونه ای که با فروش ۵۱۵۱ هزار تن مس کاتد، مس کم عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گران بها به ارزش نزدیک به ۱۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال دست یافت. این شرکت با احتساب فروش صادراتی که معادل ۲ هزار تن مس کاتد به ارزش ۵۵۲۲ میلیارد ریال بود، در مجموع ارزش فروش بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریالی را برای خود رقم زد.

معدنی و صنعتی گل گهر با ثبت معامله ۱۹۰ هزار تن گندله و کنسانتره سنگ آهن به ارزش ۶۰۲۷ میلیارد ریال، در جایگاه سوم قرار گرفت.

فولاد خوزستان نیز با فروش ۴۱ هزار تنی تختال C و شمش بلوم به ارزش بالغ بر ۵۹۵۴ میلیارد ریال مقام چهارم را بدست آورد.

سنگ آهن گهر زمین با ثبت معامله ۱۶۰ هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش بیش از ۵۷۷۸ میلیارد ریال در جایگاه پنجم ایستاد.

معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله ۸۰ هزار تن شمش بلوم و کنسانتره سنگ آهن به ارزش نزدیک به ۵۳۶۳ میلیارد ریال هم جایگاه ششم را از آن خود کرد.

پالایش نفت بندرعباس با فروش ۳۸ هزار و ۸۰۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش ۴۶۳۶ میلیارد ریالی در رتبه هفتم ایستاد.

ذوب آهن اصفهان با فروش ۳۲ هزار و ۶۷۴ تن چدن، میلگرد، تیرآهن و نبشی به ارزش بیش از ۴۳۴۴ میلیارد ریال در جایگاه هشتم قرار گرفت.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۴۱۲ تن انواع گلی اتیل ترفتالات و نخ پلی استر به ارزش ۳۹۴۱ میلیارد ریال جایگاه نهم را از ان خود کرد.

جایگاه دهم جدول ارزش فروش شرکت ها هم به صبا فولاد خلیج فارس با دادوستد ۴۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت به ارزش بیش از ۳۵۶۷ میلیارد ریال اختصاص یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها