فولاد

نیپون استیل که در برابر اختلالات احتمالی در تامین سنگ آهن خود از روسیه و اوکراین آماده می شود در حال برنامه ریزی برای جبران هرگونه کمبود از طریق خرید بیشتر مواد تشکیل دهنده فولاد از منابع جایگزین در برزیل و استرالیا است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، تاکاهیرو موری، معاون اجرایی بزرگترین فولادساز ژاپن، در مصاحبه ای گفت: حدود ۱۴ درصد از خوراک گندله سنگ آهن این شرکت در حال حاضر از روسیه و اوکراین تامین می شود. او گفت که نیپون استیل با تامین کنندگان دیگر از جمله غول برزیلی واله برای خرید بیشتر با افزایش تنش ها در اروپای شرقی در حال مذاکره بوده است.

بحران ژئوپلیتیکی، ترس از اختلال در عرضه و افزایش هزینه‌های کالاها از آلومینیوم گرفته تا گندم و سوخت و سنگ آهن را برانگیخته است. پس از حمله روسیه به همسایه کوچکتر خود در روز پنجشنبه، شرکت معدنی سنگ آهن اوکراین گفت که در حالی که معادن این کشور به فعالیت خود ادامه می دهند، توانایی آن برای ارسال به خارج از کشور تحت تاثیر قرار می گیرد. تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند بر صادرات کالاهای این کشور نیز تأثیر بگذارد.

به گفته موری، نیپون استیل فرض می‌کند که به دلیل درگیری‌ها کاهشی در فعالیت‌ها وجود نخواهد داشت، اما اگر وضعیت به حدی بدتر شود که اقتصاد جهانی را کند کند، تقاضای فولاد حتماً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. مدیران ارشد این فولادساز به طور فزاینده‌ای در جستجوی شرایط بهتر برای قیمت‌های قراردادهای داخلی هستند تا شکاف با قیمت‌های بین‌المللی را پر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها