• ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
  • کد خبر: 71585
اوپک

ائتلاف اوپک پلاس پیش‌بینی خود در مورد مازاد عرضه نفت در بازار در سال جاری میلادی را حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، گزارش کمیته فنی اوپک پلاس نشان می‌دهد این ائتلاف پیش‌بینی خود در مورد مازاد عرضه نفت در بازار در سال جاری میلادی را حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز پایین آورده و ۱.۱ میلیون بشکه در روز اعلام کرده است.

طبق این اطلاعات که بخشی از گزارش کمیته فنی مشترک برای وزرای اوپک پلاس ‌است، ذخایر نفتی در کشورهای توسعه‌یافته تا پایان سال جاری میلادی ۶۲ میلیون بشکه کمتر از متوسط سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ خواهد بود.

این کمیته در پیش‌بینی قبلی خود اعلام کرده بود ذخایر نفتی در این کشورها ۲۰ میلیون بشکه بالاتر از متوسط ذخایر در همان‌ دوره خواهد بود.

وزرای نفت کشورهای عضو اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس در دوم مارس دیدار می‌کنند تا در مورد افزایش تولید در ماه آوریل تصمیم‌گیری شود.

طبق گفته منابع این ائتلاف، قرارداد تولید هیچ آسیبی از بحران اوکراین ندیده و این گروه علی‌رغم افزایش قیمت نفت تا بیش‌از ۱۰۰ دلار در هر بشکه، به طرح افزایش تولید خود پایبند می‌ماند.

طبق گزارش کمیته فنی مشترک، ائتلاف اوپک پلاس در ژانویه ۹۷۲ هزار بشکه در روز کمتر از هدف تولید خود طبق این قرارداد تولید کرده‌است. این رقم در ماه دسامبر برابر با ۸۲۴ هزار بشکه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها