اوپک

تولیدکنندگان بزرگ اوپک مانند عربستان و امارات تمایلی به افزایش هدف تولید خود نشان نمی‌دهند و ائتلاف اوپک پلاس که شامل روسیه هم می‌شود، توجهی به موضوع اوکراین ندارد، بنابراین انتظار نمی‌رود تولید نفت این ائتلاف افزایش چندانی داشته باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، طبق گفته بسیاری از منابع، ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً علی‌رغم افزایش قیمت نفت به‌خاطر بحران اوکراین و تقاضای مصرف‌کنندگان برای عرضه بیشتر، به طرح خود برای افزایش تدریجی تولید ادامه خواهد داد.

این ائتلاف از ماه اوت سال گذشته میلادی روزانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید خود افزوده‌است و در ماه مه سال جاری میلادی تولید خود را به روزانه ۴۳۲ هزار بشکه در روز می‌رساند. سطح مبنای تولید عربستان، روسیه، عراق، امارات و کویت افزایش خواهد یافت.

بسیاری از کشورهای مصرف‌کننده نفت از جمله آمریکا از تولیدکنندگان خواسته‌اند به‌دنبال افزایش قیمت نفت به ۱۳۹ دلار در هر بشکه، تولید خود را افزایش دهند. این قیمت برای نفت از ۲۰۰۸ بی‌سابقه است.اما تولیدکنندگان بزرگ اوپک مانند عربستان و امارات تمایلی به افزایش هدف تولید خود نشان نمی‌دهند و ائتلاف اوپک پلاس که شامل روسیه هم می‌شود، توجهی به موضوع اوکراین ندارد.

طبق گفته منابع، عربستان در ازای عرضه بیشتر نفت خواستار حمایت بیشتر غرب در جنگ با یمن و ضمانت امنیتی بر سر قرارداد اتمی ایران است.

۶ منبع اوپک پلاس اعلام کردند این گروه احتمالاً به طرح خود برای ماه مه پایبند خواهد بود و عدم تمایل عربستان به افزایش بیشتر تولید می‌تواند نشان از حمایت آن از مسکو باشد.به‌نظر می‌رسد عربستان تمایلی ندارد با افزایش تولید، خود را در مقابل روسیه قرار دهد.

طبق گفته یکی از منابع نفتی روسیه، این کشور انتظار دارد ائتلاف اوپک پلاس طرح افزایش تولید خود برای ماه مه تغییر ندهد و به حمایت شرکای خود در این ائتلاف امیدوار است.

با وجود این‌که ائتلاف اوپک پلاس هر ماه هدف تولید خود را بالاتر می‌برد، اما هنوز نتوانسته کاملاً به این اهداف پایبند باشد چون برخی اعضا توانایی افزایش ظرفیت تولید خود را ندارند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد اوپک پلاس در ماه فوریه ۱.۱ میلیون بشکه در روز کمتر از هدف تعیین‌شده تولید کرده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها