• ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 71658
سود سوزآور

شرکت اکسیدنتال پترولیوم از برنامه اکسی‌کم برای افزایش ظرفیت واحدهای تولید سود سوزآور با ارزش بالاتر خبر داد. سود سوزآور خوراک کلیدی برای آلومینا و صنایع خمیر و کاغذ است. این ماده محصول جانبی تولید کلر است که نخستین حلقه در زنجیره تولید پلی‌وینیل کلراید بوده و به عنوان یک پایه ساختمانی برای ساخت لوله، قاب پنجره، سایدینگ وینیل و دیگر محصولات استفاده می‌شود.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از نیپنا، رابرت پترسون اعلام کرد که واحد شیمیایی این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای تعمیرات دوره‌ای بعضی از کارخانه‌های کلرآلکالی به‌منظور افزایش ظرفیت تولید سود سوزآور با ارزش بالاتر است.

وی در جریان ارائه گزارش عملکرد سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی اکسیدنتال پترولیوم اعلام کرد: شرکت اکسی‌کم (OxyChem) در حال سرمایه‌گذاری و مطالعه‌ای روی طرح بازسازی و نوسازی بعضی از دارایی‌های کلرآلکالی خود در امتداد سواحل خلیج مکزیک با هدف افزایش ظرفیت تولید نوعی سود سوزآور با ارزش‌تر است.

مدیر مالی اکسیدنتال پترولیوم گفت: این اقدام و تغییر رویه مقدار انتشار کربن به ازای هر تن سود سوزآور تولیدی را کاهش می‌دهد و فرصتی را برای گسترش قابل‌توجه ظرفیت موجود با هدف پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای محصولات کلیدی این شرکت فراهم می‌کند.

پترسون تصریح کرد: اکسی‌کم انتظار دارد تصمیم برای سرمایه‌گذاری در این پروژه را اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی نهایی کند، از این رو در آن زمان جزئیات بیشتر در این باره اعلام خواهد شد.

سود سوز آور درجه دیافراگم نسبت به غشای خالص‌تر دارای سطوح بالاتری از ناخالصی‌ها مانند نمک و آهن است. از پنج تولیدکننده کلرآلکالی آمریکا، اکسی‌کم، وست‌لیک (Westlake) و اولین (Olin) هر دو درجه را تولید می‌کنند، در حالی که شرکت فورموسا پلاستیک آمریکا و شینتک (Shintech فقط) درجه غشا را تولید می‌کنند.

دارایی‌های اکسی‌کم شامل امکاناتی در زنجیره تولید پی‌وی‌سی (PVC) و دیگر محصولات کلردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها