نفت

طوفان دلتا باعث قطعی برق، توقف فعالیت در پالایشگاه‌های گالف کوست آمریکا و بسته شدن بنادر صادرات نفت شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از بارش های شدید طوفان دلتا که یک طوفان درجه دو معرفی شده با بادهایی با سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت در لوییزیانا، حدود ۷۰۰ هزار خانه و کسب و کار در ایالت‌های گالف کوست در روز شنبه با قطعی برق مواجه بودند.

بادهای شدید طوفان دلتا سقف خانه‌ها را نابود کرده، باعث قطعی برق شده و فعالیت‌های انرژی تا بندر پورت آرتور تگزاس در ۱۰۵ کیلومتری غرب مرکز بارش‌ها را مختل کرده است.

برق پالایشگاه توتال با ظرفیت ۲۲۵۵۰۰ بشکه در روز قطع شده، پالایشگاه شرکت والرو انرژی با ظرفیت ۳۳۵ هزار بشکه در روز برج خنک کننده خود را از دست داده و موتیوا انترپرایز یکی از واحدهای پالایشگاه ۶۰۷ هزار بشکه‌ای خود را در بحبوحه طوفان تعطیل کرده است.

سه پالایشگاه دیگر لوئیزیانا که در مسیر طوفان قرار داشتند، قبلاً برای تعمیرات یا به خاطر آسیب‌هایی که از طوفان قدرتمند شش هفته پیش خورده بودند تعطیل شده‌اند. این پالایشگاه‌ها متعلق به شرکت‌های سیتگو پترولیوم و فیلیپس۶۶ هستند.

اطلاعات گارد ساحلی آمریکا نشان می‌دهد بنادر نفت و پتروشیمی از «بومونت» تگزاس گرفته تا «لیک چارلز» لوئیزیانا قبل از طوفان بسته شده بودند و هنوز هم فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند. بنادر هوستون و گالوستون باز هستند و به فعالیت معمول خود ادامه می‌دهند.

طوفان دلتا بیشتر تولید نفت دریایی در خلیج مکزیک را متوقف کرده و ۶۲ درصد از تولید گاز این منطقه را هم مختل کرده‌است. کارکنان بیش از ۲۸۰ سکوی نفتی و چاه‌های حفاری قبل از طوفان تخلیه شده بودند.

بررسی خسارت های به وجود آمده، بازگرداندن کارگران و آغاز تولید معمولاً چند روز پس از پایان طوفان طول می‌کشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها