آلومینیوم

بورس فلزات لندن دوشنبه ۹ اسفند ماه (۲۸ فوریه) درحالی فعالیت خود را آغاز کرد که فلز آلومینیوم تحت‌تأثیر جنگ و تنش میان روسیه و اوکراین در مسیر افزایش قیمت قرار گرفته بود. این روند افزایشی تا پایان هفته نیز ادامه یافت و بهای هر تن از این فلز به ۳۸۵۱ دلار رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه آلومینیوم،‌ بنابراین گزارش قیمت آلومینیوم در آغاز روز دوشنبه ۳۴۴۸ دلار (تن) اعلام شد. این افزایش قیمت طی هفته تداوم داشت به‌طوری‌که در روز جمعه ۱۳ اسفندماه، بورس‌فلزات‌لندن درحالی به‌کار خود پایان داد که قیمت آلومینیوم ۳۸۵۱ دلار (تن) اعلام شد.

همزمان با تشدید تنش میان اوکراین و روسیه و افزایش بی‌سابقه قیمت نفت در بازار جهانی، فلزات پایه هم با افزایش قیمت روبرو شدند. همین مسأله موجب کاهش موجودی فلز آلومینیوم در بورس شد به‌طوری‌که موجودی فلز آلومینیوم در روز پایانی کار بورس فلزات لندن از ۸۲۳۱۲۵ تن به ۷۹۴۱۵۰ تن کاهش یافت.

افزایش قیمت آلومینیوم، افزایش قیمت سه‌ماهه را نیز به‌همراه داشت به‌طوری‌که فروش سه‌ماهه این فلز در روز پایانی کار بورس از ۳۳۵۷ دلار و ۵۰ سنت به ۳۸۴۹ دلار (تن) افزایش داشته است.

متال‌بولتن پیش‌بینی می‌کند تا پایان نیمه نخست سال جاری شاهد افزایش قیمت آلومینیوم به بیش از ۴۰۰۰ دلار (تن) باشیم.

تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه قیمت آلومینیوم را بالاتر خواهد برد

قیمت آلومینیوم تحت‌تأثیر تحریم‌های روسیه مجدداً سیر صعودی را پیش گرفت.

پس از آنکه غرب بر مواضع خود پافشاری کرد و تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کرد قیمت آلومینیوم در کانال افزایشی قرار گرفت.

همزمان با افزایش تحریم علیه روسیه و کاهش صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا، فلز آلومینیوم نیز با افزایش بیش از پیش قیمت مواجه شد. بسیاری از کارشناسان صنعت آلومینیوم معتقدند که حرکت آلومینیوم در کانال افزایش قیمت ادامه خواهد داشت تا جایی‌که قیمت این فلز از مرز ۴ هزار دلار (تن) نیز عبور کند. پیش‌بینی می‌شود درصورت ادامه جنگ علیه اوکراین، فلزات پایه کماکان در مسیر افزایشی قیمت قرار داشته باشند. به‌گفته دست‌اندرکاران فلزات پایه این افزایش قیمت در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. افزایش قیمت فلزات پایه از تبعات جنگ اخیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها