• ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
  • کد خبر: 71348
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز به ۹۹ دلار و ۵۰ سنت رسیده بود، امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۹۷ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛  به نقل از رویترز، در حالی که مشخص شده دور نخست تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه به بهانه اعزام نیروهای این کشور به شرق اوکراین موجب اختلال در عرضه نفت نخواهد شد قیمت نفت پس از رسیدن به بالاترین رقم ۷ سال گذشته در جلسه قبل، امروز رشد محدودتری را شاهد بود.

در عین حال احتمال بازگشت نفت ایران به بازار جهانی و قریب الوقوع بودن احیای توافق هسته ای سبب شده تا رشد قیمت ها محدود باشد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز به ۹۹ دلار و ۵۰ سنت رسیده بود، امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۹۷ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که روز سه شنبه به ۹۶ دلار رسیده بود امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳ درصد رشد به ۹۲ دلار و ۲۱ سنت رسید.

واندانا هاری پایه گذار موسسه واندانا اینسایتس در این باره گفت: «متحدان ناتو از اعمال بخشی از اقدامات تنبیهی خودداری کرده اند تا از آنها به عنوان ابزار چانه زنی استفاده کنند و این بدان معناست که هنوز راه دیپلماسی باز است. از سوی دیگر همچنان احتمال احیای توافق هسته ای ایران وجود دارد.»

وی در ادامه گفت: «این دو عامل سبب خواهند شد نوسان قیمت نفت محدود باشد و فعلا نفت برنت به رقم ۱۰۰ دلار دست پیدا نکند.»

روز سه شنبه و به دنبال نگرانی ها از تحریم های غرب علیه روسیه به بهانه اعزام نیرو به مناطق جداشده شرق اوکراین قیمت نفت شاهد جهش بود، اما دولت آمریکا تصریح کرده که تحریم ها تاثیری بر صادرات انرژی نخواهد داشت.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت: «تحریم هایی که امروز اعمال شد و احتمالا در آینده نزدیک اعمال خواهد شد جریان انتقال نفت و گاز روسیه را هدف قرار نخواهد داد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها