• ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
  • کد خبر: 71874
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰دلار و ۷۷سنت معادل ۹.۱۲درصد رشد به ۱۲۸دلار و ۸۸سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند و شایعاتی از طولانی شدن احیای توافق برجام به گوش می‌رسد قیمت نفت برنت روز دوشنبه شاهد رشد بیش از ۱۰دلاری بود و بالاترین رقم‌ها از سال ۲۰۰۸ تاکنون را تجربه کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ دلار و ۷۷ سنت معادل ۹.۱۲ درصد رشد به ۱۲۸ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات اولیه صبح امروز رقم ۱۳۹ دلار و ۱۳ سنت را تجربه کرده است که بالاترین رقم ثبت‌شده از جولای ۲۰۰۸ تاکنون است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه آوریل امروز با ۸ دلار و ۴۹ سنت معادل ۷.۳۴ درصد جهش به ۱۲۴ دلار و ۱۷ سنت رسید. در دقایق اولیه آغاز به کار بازار نفت در صبح امروز نفت خام آمریکا به رقم ۱۳۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده بود.

رقم‌های ثبت‌شده در دقایق اولیه معاملات امروز با قیمت‌های بی‌سابقه ثبت‌شده در جولای ۲۰۰۸ یعنی ۱۴۷ دلار و ۵۰ سنت برای نفت برنت و ۱۴۷ دلار و ۲۷ سنت برای نفت خام آمریکا فاصله چندانی ندارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارج آمریکا گفت، واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش در حال بررسی ممنوع کردن واردات نفت روسیه هستند و کاخ سفید در حال هماهنگی با کمیته‌های مختلف کنگره برای اجرایی کردن این ممنوعیت در آمریکاست.

تحلیلگران مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتس گفتند: «تحریم نفتی روسیه فشار بسیار بالایی بر عرضه نفت و گاز جهان وارد خواهد کرد و این در شرایطی است که تقاضا برای مصرف انرژی رو به افزایش است.»

به‌گفته این تحلیلگران قیمت نفت در کوتاه‌مدت همچنان افزایشی خواهد بود و به‌سمت رقم ۱۵۰ دلار حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها