• ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
  • کد خبر: 71877
بازار قراضه

کالاخبر: با اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین، بازارهای کالایی همچون فولاد و سنگ آهن رنگ بی‌ثباتی به خود گرفتند. گزارش‌ها نشان می‌دهد در بازار قراضه‌ها قیمت‌ها با حرکت روبه جلو در حال افزایش است.

به گزارش کالاخبر ، با شروع درگیری‌های روسیه و اوکراین در روز ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، قیمت آهن‌قراضه در بازار جهانی به طور محسوسی افزایش یافت. نگرانی در مورد کاهش عرضه فولاد و سنگ‌آهن توسط روسیه به دلیل تحریم‌های غرب و جنگ با اوکراین، عامل اصلی این بحران عنوان می‌شود.

به دنبال تشدید درگیری نظامی دو کشور، در اوایل ماه مارس قیمت هر تن آهن‌قراضه در بازار ترکیه ۱۵.۵ دلار افزایش داشت و به مرز ۵۲۵ دلار رسید. گزارش‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت هر تن آهن‌قراضه در ماه فوریه امسال برابر با ۵۰۴.۱۵ دلار بود که نسبت به ماه ژانویه با افزایش ۳۴.۷۸ دلاری همراه بود.

مسئله مهم اینجاست که هیچ نشانه‌ای از کاهش نرخ رشد قیمت در این بازار دیده نمی‌شود و حتی آمارهای منتشره وزارت صنعت ترکیه نشان می‌دهد قیمت هر تن آهن‌قراضه در این کشور در روز سوم مارس از مرز ۵۵۰ دلار هم گذشته است.

هر تن قراضه در بورس لندن ۵۹۰ دلار شد

در بورس فلزات لندن هم خبرهای مشابهی وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد قیمت هر تن آهن‌قراضه در بورس فلزات لندن برای تحویل در ماه‌های آوریل امسال بیش از ۵۷۰ دلار است و قیمتی که برای تحویل در ماه می در نظر گرفته می‌شود، بیش از ۵۹۰ دلار است.

افزایش قیمت فولاد در بازار جهانی و پیش‌بینی رشد تقاضا برای این فلز در ماه‌های آتی باعث شد بازار با وضع بی‌ثباتی روبه‌رو شود. تحریم‌های روسیه و جنگ ادامه دار با اوکراین هم نگرانی‌های مضاعف را بوجود آورد و باعث شد بازار روزهای سخت و پُرچالشی را تجربه کند.

آهن‌قراضه ۶۰۰ دلار هم می‌شود

انتظار می‌رود در ماه‌های آتی قیمت هر تن آهن‌قراضه تا مرز ۶۰۰ دلار هم بالا برود که سبب می‌شود قیمت فولاد هم افزایش یابد. گزارش‌ها از عبور قیمت سنگ‌آهن از مرز ۱۵۱ دلار خبر می‌دهد و پیش‌بینی‌ها حاکی از تحقق قیمت ۲۰۰ دلاری در اواسط سال جاری میلادی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها