• ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
  • کد خبر: 72387
آلومینیوم

فلز آلومینیوم که در ۷ ماه مارس از کانال ۴۰۰۰ دلار (تن) عبور کرده بود با آغاز به کار بورس فلزات لندن در روز دوشنبه ۱۴ مارس، مجدداً به کانال ۳۰۰۰ دلار (تن) بازگشت و در کانال نزولی قرار گرفت.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از باشگاه آلومینیوم، با توجه به حمله روسیه به اوکراین و افزایش قیمت نفت به بیش از ۱۳۰ دلار شوک بزرگی به بازار فلزات وارد شد که افزایش بی‌سابقه آلومینیوم به بیش ۴۱۰۰ دلار (تن) را به همراه داشت چراکه نفت و زغال سنگ به عنوان سوخت اولیه و انرژی مورد نیاز ذوب اکثر فلزات شناخته می‌شوند. همچنین اعمال تحریم سنگین علیه روسیه از دوشنبه ۷ مارس بازار را شوکه کرد.

این شوک باعث شد قیمت آلومینیوم در بازار با پیک بی‌سابقه‌ای روبرو شود ولی پس از آن آلومینیوم همانند بسیاری از فلزات با کاهش تدریجی قیمت روبرو گردید. در واقع فلز آلومینیوم خود را "اصلاح" کرد و به کانال ۳۲۰۰ دلار بازگشت.

بسیاری از انبارها، تامین‌کنندگان مواد اولیه و ... در سراسر جهان روسیه را تحریم کردند یعنی نه به روسیه ارسال دارند و نه از روسیه دریافت دارند.

درحال‌حاضر موجودی فلز آلومینیوم در انبار بورس فلزات لندن در محدوده ۸۰۰ دلار تن قرار دارد. این در حالی است که سال گذشته ماه مارس موجودی فلز آلومینیوم تقریباً ۲ میلیون تن بوده است. کاهش موجودی آلومینیوم در بورس فلزات لندن افزایش تدریجی قیمت را به همراه خواهد داشت.

همچنین کاهش قیمت نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار مجدداً کاهش قیمت آلومینیوم را از کانال ۴۰۰۰ دلار به همراه داشته است.

با کاهش قیمت نفت و اثر تحریم روسیه قیمت آلومینیوم به کانال ۳۲۰۰ دلار بازگشت ولی پیش‌بینی می‌شود با افزایش تقاضا و کاهش موجودی (ناشی از بلوکه شدن ۶ درصد آلومینیوم جهان که متعلق به روسال است) مجدداً با افزایش تدریجی قیمت این فلز طی هفته‌های آتی مواجه شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها