• ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 72303
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ دلار و ۲۰ سنت معادل ۳.۹ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از رویترز، به دنبال ادامه مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین و نگرانی ها در خصوص افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین که می تواند بر تقاضای انرژی این کشور اثر بگذارد، قیمت نفت امروز به پایین ترین رقم ۲ هفته اخیر سقوط کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ دلار و ۲۰ سنت معادل ۳.۹ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. دیروز هم نفت برنت شاهد افت ۵.۱ درصدی بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴ دلار و ۳۰ سنت معادل ۴.۲ درصد کاهش به ۹۸ دلار و ۷۱ سنت رسید و برای اولین بار از ابتدای ماه مارس به زیر ۱۰۰ دلار رسید. دیروز هم نفت خام آمریکا ۵.۸ درصد کاهش را تجربه کرده بود.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: انتظارات در مورد تحولات مثبت در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین موجب شده تا نگرانی از کمبود عرضه در بازار نفت تا حدودی مرتفع شود.

وی افزود:محدودیت های جدید قرنطینه ای در شهرهای مختلف چین نیز نگرانی ها از کند شدن تقاضا برای نفت را به دنبال داشته است.

روز سه شنبه چین شاهد جهش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا بود و تعداد بیماران با رشد بیش از دو برابری به بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید. ویروس در شمال شرق چین به سرعت در حال گسترش است.

ولادمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دوشنبه شب گفت مذاکرات با روسیه روز سه شنبه ادامه خواهد یافت.در همین حال آمریکا به چین در مورد کمک به روسیه در جنگ اوکراین هشدار داده است.

فاتح بیرول رئیس آژانس بین المللی انرژی روز دوشنبه از کشورهای تولیدکننده نفت خواست تا برای تثبیت بازار نفت که از جنگ اوکراین لطمه دیده است تولید خود را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها