• ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 72359
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۳۸ سنت معدل ۱.۳۸ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از رویترز، در حالی که درگیری ها در اوکراین همچنان بر معاملات بازار نفت سایه افکنده است و گفت وگوها بر سر آتش بس ادامه دارد، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۳۸ سنت معدل ۱.۳۸ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم با یک دلار و ۵ سنت معادل ۱.۰۹ درصد رشد به ۹۷ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی اوایل امروز شاهد کاهش بیش از یک درصدی بود به نحوی که نفت برنت به ۹۸ دلار و ۸۶ سنت و نفت خام آمریکا به ۹۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بامداد چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، مواضع اوکراین و روسیه در مذاکرات صلح واقع بینانه تر شده است اما هنوز زمان بیشتری برای تکمیل گفت وگوها لازم است.

تینا تنگ تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «پس از دو روز افت شدید قیمت تجار منتظر سرنخ های بیشتری از وضعیت مذاکرات هستند، اما با توجه به اینکه تورم بالا مانع از رشد اقتصادی بالا خواهد شد و تقاضا را تضعیف خواهد کرد، احتمالا قیمت نفت به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.»

روز سه شنبه قیمت نفت برای اولین بار از اواخر ماه فوریه به زیر ۱۰۰ دلار رسید. از زمان آغاز جنگ در اوکراین در روز ۲۴ فوریه بازار نفت شاهد نوسان قیمت شدیدی بوده به نحوی که در روز ۷ مارس به بالاترین رقم در طی ۱۴ سال گذشته رسید، اما پس از آن نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب ۴۰ و ۳۴ دلار سقوط کرده اند.

عامل دیگر افت قیمت نفت طی روزهای اخیر نگرانی ها از کاهش تقاضا در چین به دلیل خیز مجدد شیوع کرونا در این کشور بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها