فاطمی امین

سید رضا فاطمی امین اظهار کرد: همه مواد زنجیره فولاد از سنگ آهن، کنسانتره، گندله و شمش در بورس کالا ارائه می شود و برای تامین خوراک و واحدهای منطقه تربت حیدریه تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت های لازم فراهم شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون در بحث سرمایه در گردش اقدامات خوبی انجام شده است و با استفاده از همه توان محیط کسب و کار را برای فعالان اقتصادی تبدیل به فضایی آرام و با ثبات خواهیم کرد.

سید رضا فاطمی امین در حاشیه نشست با فعالان حوزه صنعت،معدن و اتحادیه های صنفی شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سفر به تربت حیدریه  از چند واحد صنعتی بازدید شد که در جهت رفع مشکلات آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

سید رضا فاطمی امین اظهار کرد: همه مواد زنجیره فولاد از سنگ آهن، کنسانتره، گندله و شمش در بورس کالا ارائه می شود و برای تامین خوراک و واحدهای منطقه تربت حیدریه تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت های لازم فراهم شود.

فاطمی امین در بخش دیگری از سخنانش پیرامون مشکلات حوزه خودرو گفت: در شرایط کنونی تعداد خودروهای تولید شده با تقاضای بازار همخوانی ندارد که با افزایش تولید و واردات این فاصله پر خواهد شد و به تدریج روال قرعه کشی حذف می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز وارد تربت حیدریه شد و از کارخانه فولاد ماهان سپهر البرز تربت حیدریه، ناحیه صنعتی زاوه و طرح صنعتی فولاد پروان شهرستان مه ولات بازدید و مشکلات این پروژه ها را بررسی کرد.

عملیات اجرایی کارخانه فولاد ماهان سپهر البرز سال ۱۳۸۵ آغاز شد و تاکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

عملیات اجرایی راه اندازی ناحیه صنعتی زاوه در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار آذر ماه امسال آغاز شد و طبق تعهد پیمانکار و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا نیمه دوم‌ سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

تکمیل این ناحیه صنعتی نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مجوز ایجاد کارخانه فولاد پروان سال۱۳۹۹ اخذ شد و زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در شهرک صنعتی مه ولات به این طرح تعلق گرفته است.

ایجاد و راه اندازی این کارخانه به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است و در صورت تامین این اعتبار ظرف ۱۸ ماه به بهره برداری می رسد.

این طرح در صورت راه اندازی توان تولید ۲۰۰ هزار تن ورق فولادی در سال را دارد و برای ۷۸۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد و دولت آباد مرکز شهرستان زاوه در ۱۸۹ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها