روی

قیمت روی در بازارهای جهانی افزایش یافت. طبق گزارش «فایننشال تایمز» قیمت روی به بالاترین سطح طی ۱۵ سال اخیر رسید. در این هفته متوسط قیمت هر تن روی در بازار جهانی برابر با ۴ هزار دلار بود. این رسانه در مورد دلیل افزایش قیمت در بازار روی نوشت: «افزایش قیمت منابع انرژی و نگرانی از اختلال در مسیر عرضه روی به بازار باعث شد تا قیمت این فلز افزایش یابد.»

قیمت روی در بورس لندن رکورد زد

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، گزارش‌ها نشان می‌دهد در بورس فلزات لندن قیمت هر تن روی برای تحویل در سه ماه آینده برابر با ۴ هزار و ۲۴۷ دلار بود که بالاترین قیمت ثبت‌شده برای این فلز از سال ۲۰۰۷ تاکنون است. از ابتدای ماه مارس تا اواسط این سال قیمت هر تن روی با افزایش بالغ‌بر ۱۳ درصدی همراه بود که بالاترین نرخ رشد هفتگی قیمت در تاریخ بازار روی است.

آیا روی رکورد سال ۲۰۰۶ را می‌شکند؟

حال سؤال اینجاست که روند افزایش قیمت روی تا کجا ادامه دارد و تا رسیدن به اوج قیمتی در این بازار چقدر فاصله داریم؟ فایننشال تایمز در این مورد نوشت: «بالاترین قیمت ثبت‌شده برای هر تن روی در بازار جهانی برابر با ۴ هزار و ۴۴۲ دلار است که در نوامبر سال ۲۰۰۶ ثبت‌شده است. از آن زمان تاکنون متوسط قیمت هر تن از این فلز در بازار کمتر از ۳ هزار دلار بود. البته در سال ۲۰۱۵ قیمت هزار و ۶۰۰ دلاری هم برای روی در بازار ثبت‌شده است.»

روی به ۴۵۰۰ دلار می‌رسد

از طرف دیگر در مورد احتمال تداوم روند افزایشی قیمت رکوردشکنی در بازار هم در این گزارش مطالبی عنوان شده است. طبق این گزارش افزایش قیمت روی تا زمانی که اقتصاد جهان با چالش‌های ناشی از جنگ، کرونا و بحران‌های موجود در دنیای انرژی روبرو است ادامه پیدا می‌کند. اگر تنش‌های روسیه و اوکراین تداوم یابد یا تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه باعث اختلال در عرضه انرژی به بازار شود، رسیدن قیمت هر تن روی به مرز ۴ هزار و ۵۰۰ دلار تا اواسط سال جاری محتمل است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها