روسیه+اوکراین

وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد بحران اوکراین علاوه بر نفت و گاز بر قیمت سایر کالاها مخصوصا گندم هم تأثیر می‌گذارد و احتمالا روند رشد اقتصاد دنیا در سال آینده را مختل خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد بحران روسیه و اوکراین درحال افزایش قیمت کالاهاست و احتمالاً دورنمای رشد اقتصاد دنیا در سال آینده میلادی را کاهش می‌دهد.

اوکراین از عرضه‌کنندگان بزرگ گندم و ذرت در دنیاست و قیمت این کالاها از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه گذشته افزایش‌یافته است.

یلن در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ما شاهد فشار بر قیمت کالاها به‌خاطر بحران اوکراین هستیم. این فشار بیشتر از همه بر نفت و گاز طبیعی وارد می‌شود و سایر کالاها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد».

وی ادامه داد: «من نگران گرانی کالاها در کشورهایی هستم که شدیداً به گندم وابسته هستند. قیمت گندم رو به‌افزایش است و می‌تواند دورنمای رشد اقتصاد دنیا در سال آینده میلادی را پایین بیاورد».

وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد قیمت بنزین افزایش بیشتری خواهد داشت و آمریکا در تلاش است با کمک متحدانش تاثیر آن بر مصرف‌کنندگان را کاهش دهد.

یلن همچنین گفت همه‌گیری کرونا و بحران اوکراین اهمیت نیاز به زنجیره‌های مطمئن و ایمن عرضه را بیش‌از پیش نشان داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها