کشاورزی

چین طی دیدار پوتین از پکن در اوایل فوریه، برای واردات گندم از روسیه توافق کرد و حالا تمام محدودیت‌های واردات از این کشور را برداشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، اداره‌ کل گمرک چین اعلام کرد این کشور در حال حاضر کاملاً به روی واردات گندم از روسیه باز است و تمام محدودیت‌ها برداشته شده‌اند.

این اطلاعیه در روز پنجشنبه چند ساعت پس‌از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین اعلام شد. این قرارداد می‌تواند راه نجاتی برای اقتصاد روسیه در بحبوحه مواجهه با تحریم‌های اقتصادی سخت اتحادیه اروپا و آمریکا باشد و نیاز چین برای افزایش امنیت غذایی را هم تامین کند.

چین قبلاً واردات از روسیه را به‌خاطر نگرانی‌های گیاه‌پزشکی با هدف کنترل گسترش بیماری‌های گیاهی محدود کرده بود. این کشور در اوایل فوریه و طی ملاقات رییس‌جمهور روسیه از پکن، برای واردات از روسیه توافق کرد.

بحران اوکراین قیمت جهانی گندم را در این هفته به بالاترین رقم رسانده‌است. روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم دنیاست و اوکراین هم به نوعی تأمین‌کننده نان اروپاست. هر دوی این کشورها حدود یک‌سوم بازار صادرات گندم دنیا را در اختیار دارند.

چین حمله روسیه به اوکراین را محکوم نکرده و در عوض از هر دو طرف درخواست خویشتن‌داری کرده‌است. چین آمریکا را به آتش‌افروزی در این منطقه محکوم می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها