طلا

بهای طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در حالی با افزایش روبرو شده است که ارزش دلار آمریکا کاهش یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه به بیش از ۱۱۹۲ دلار رسیده که نسبت به روز جمعه با رشد ۱۰ دلاری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش موسسه مالی ام کی اس سوییس اعلام کرد: کاهش ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل افزایش نسبی قیمت جهانی طلا بوده است. اگر قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی ۱۱۹۵ دلاری را بشکند می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت امیدوار بود.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۸۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۲۰۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا ۱۲۱۰ دلار افزایش خواهد یافت.

شاخص ارزش دلار نیز امروز دوشنبه به بیش از ۱۰۰.۶۳ واحد رسیده است که این پایین ترین رقم از ۲۲ نوامبر به شمار می رود.

موسسه مالی کردیت سوییس اعلام کرده است که ارزش دلار در شرایط کنونی در حال تثبیت شدن است. البته به نظر می رسد با توجه به سیاست های اقتصادی دولت جدید آمریکا و بهبود شرایط رشد اقتصادی و تورم، فدرال رزرو مجبور به افزایش بیشتر نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ شود و این مساله در نهایت موجب افزایش بیشتر ارزش دلار خواهد شد.

 فدرال رزرو آمریکا در نشست ۱۴ دسامبر تصمیم نهایی درباره نرخ بهره را اتخاذ خواهد کرد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از ۹۳.۵ درصد رسیده است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز امروز دوشنبه سخنرانی مهمی را در کمیته اقتصادی پارلمان اروپا خواهد داشت.

در بازار انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با ۰.۴۴ درصد افزایش به بیش از ۴۷.۳۰ دلار رسیده است.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده به خصوص وضعیت رشد اقتصادی در سه ماه سوم و آمارهای اشتغال و بیکاری در ماه نوامبر می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها