کامودیتی

بانک جی‌پی مورگان آمریکا هشدار داد که اگر سرمایه‌گذاران در زمان افزایش تورم سرمایه خود را روی مواد خام متمرکز کنند، قیمت کالاها تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، استراتژیست‌های این بانک گفته اند که اگرچه به نظر می رسد تخصیص سرمایه به کالاها بالاتر از حد میانگین باشد، اما خیلی حجم زیادی ندارند.

این کارشناسان در یادداشتی در ۶ آوریل که توسط بلومبرگ مشاهده شد، نوشتند که این امر نشان دهنده زمینه برای افزایش قیمت مواد خام است.

آنها گفتند: در مقطع فعلی، که نیاز به اقدامات محافظتی در برابر تورم افزایش یافته است، می‌توان تصور کرد که تخصیص بلندمدت سرمایه به کالاها در نهایت به بالای یک درصد از کل دارایی‌های مالی در سطح جهان برسد و از رکوردهای قبلی فراتر رود.

به گفته این استراتژیست‌ها، اگر همه چیز یکسان باشد، "به معنای افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی افزایش قیمت کالاها از نقطه کنونی خواهد بود".

بر اساس این گزارش، اخیراً به دلیل تحریم‌های مالی علیه روسیه که یک کشور بزرگ صادرکننده کالا محسوب می شود، اختلال در حمل و نقل و کمبود عرضه ایجاد شده است و کالاها با بالاترین قیمت‌ خود در چند سال اخیر معامله می‌شوند.

افزایش قیمت‌ها از نفت خام گرفته تا گندم باعث افزایش تورم جهانی شده است و سرمایه‌گذاران را بر آن داشته تا تغییر دارایی‌ها را بین سهام، اوراق قرضه و مواد خام موجود در پرتفوی خود بررسی کنند.

دولت روسیه نیز ماه گذشته اعلام کرد که صادرات برخی از کالاها و مواد خام را برای تضمین امنیت کشور در بحبوحه تحریم های مرتبط با اوکراین ممنوع می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها