طلا

صندوق ثروت ملی روسیه (NWF) جهت تنوع بخشیدن به دارایی های خود با سرمایه گذاری در زمینه طلا چراغ سبز گرفت چرا که نخست وزیر این کشور روز جمعه دستور مربوطه را امضا کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی کابینه دولت روسیه گفت: ذخایر مالی صندوق ثروت ملی می تواند در حساب های بانک مرکزی روسیه به صورت فلزات گرانبها، به ویژه طلا، که به طور سنتی به عنوان یکی از دارایی های دفاعی دیده می شود، نگهداری شود.

طبق گفته دولت، این تصمیم که در اواخر سال ۲۰۲۰ پیشنهاد شده است امکان تنوع در سرمایه گذاری های این صندوق را مهیا می‌کند تا از ایمنی آنها و افزایش بازده تخصیص ها اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، صندوق ثروت ملی روسیه بخشی از دارایی های بودجه فدرال روسیه است.

این سیستم برای حمایت از سیستم بازنشستگی کشوری ایجاد شده است و همچنین می توان از این بودجه برای جبران کسری بودجه در مواقع بحرانی استفاده کرد.

طبق اعلام وزارت دارایی روسیه، از اول ژانویه، دارایی های این صندوق بیش از ۱۳.۵ تریلیون روبل یا نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار بوده است.

در دراز مدت، فلزات گرانبها برای سرمایه گذاری بسیار پایدارتر از دارایی های بازار مالی هستند.

اوایل سال جاری میلادی، بانک مرکزی روسیه گزارش داد که در سال ۲۰۲۰ ارزش ذخایر طلای این کشور برای اولین بار از ذخایر دلار آن فراتر رفته است.

تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۲۰، روسیه ۱۲۸.۵ میلیارد دلار طلا در اختیار داشت که ۲۲.۹ درصد از ذخایر بین المللی آن را تشکیل می داد و تقریبا ۴ میلیارد دلار بیشتر از ارزش دلار آمریکا در دارایی های این کشور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها