• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
  • کد خبر: 73698
طلا

سایت جهانی کیتکونیوز هر هفته یک نظرسنجی برگزار کرده و از تحلیلگران و سرمایه گذاران می خواهد قیمت طلا را پیش بینی کنند. در نظرسنجی این هفته هیچ پیش بینی مشخصی از قیمت طلا انجام نشد.

به گزارش  کالاخبر ، بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، بازار طلا در وضعیت خنثی قرار گرفته است زیرا جو روانی هیچ جهت مشخصی برای قیمت‌ ها در کوتاه مدت ارائه نمی‌ دهد.

مهم ترین عاملی که باعث احساسات متناقض و خنثی در بازار طلا شده است را می توان عدم توان این فلز گرانبها برای عبور از مرز روانی ۲ هزار دلار طی هفته های اخیر دانست.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت :همچنان نسبت به طلا خوش بین است اما طلا را با قیمت های فعلی خریداری نخواهد کرد.

وی گفت: اگر طلا بتواند حمایت بالای ۱۹۲۰ دلار را حفظ کند، روند صعودی آن همچنان پابرجاست. مدن همچنین اشاره کرد که به نظر وی احتمال افزایش قیمت طلا به بالای ۲ هزار دلار بیشتر از کاهش آن به زیر ۱۹۰۰ دلار است.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان، گفت: با واکنش سرمایه‌ گذاران به برنامه‌ های تهاجمی فدرال رزرو برای تشدید سیاست‌ های پولی، قیمت طلا ممکن است تحت فشار فروش بیشتری قرار گیرد.

مارک چندلر دیگر تحلیلگر بازار طلا بر این باور است که قیمت طلا در کوتاه مدت صعود خواهد کرد. وی اشاره کرد که بازده ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۵ دلار برای طلا کلیدی است و افت به زیر این محدوده می تواند طلا را نزولی کند.

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، هفت تحلیلگر معادل ۳۹ درصد، خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده شدند. ۶ تحلیلگر معادل ۳۳ ​​درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی و ۵ تحلیلگر معادل ۲۸ درصد نسبت به قیمت ها بی طرف بودند.

در همین حال، ۶۴۷ رای توسط سرمایه گذاران به دست آمد. از این تعداد، ۳۶۳ نفر یا ۵۶ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۱۷۰ یا ۲۶ درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و ۱۱۴ رأی دهنده یا ۱۸ درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها