طلا

قیمت طلا طی هفته گذشته تلاش صعودی بسیاری را از خود نشان داد اما در نهایت موفق نشد که سطوح بالای گذشته خود را بار دیگر به دست آورد.

به گزارش «کالاخبر»؛ سایت کیتکو نیوز هر هفته در میان سرمایه گذاران و کارشناسان یک نظرسنجی برگذار کرده و از آنها می خواهد تا قیمت طلا را در هفته پیش رو پیش بینی کنند.

در نظرسنجی هفته گذشته پیش بینی مشخصی در میان کارشناسان بازار وجود نداشت چراکه قیمت طلا پس از برخورد به سطح ۱۸۰۰ دلاری یک عقب نشینی شدید را شاهد بوده و به محدوده ۱۷۶۰ دلار بازگشت.

این در حالی است که تا پیش از روز جمعه هفته گذشته طلا توانسته بود قریب به چهل دلار افزایش قیمت را تجربه کند. با برخورد قیمت طلا به سطح ۱۸۰۰ فلز زرد نتوانست از این سطح مهم روانی عبور کرده و دچار کاهش قیمت شد.

در زمان نگارش این خبر هر اونس طلای جهانی ۱۷۶۷ دلار قیمت دارد که تنها در روز جمعه بیش از ۲۷ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است.

در نظرسنجی هفته گذشته کیتکو نیوز ۱۳ تحلیلگر وال استریت شرکت کردند که از این تعداد ۳۸.۵ درصد به نزولی شدن قیمت طلا و ۳۸.۵ درصد نیز به صعودیی شدن قیمت طلا رای دادند. ۲۳ درصد نیز اعلام بی طرفی کردند.

با این وجود و برخلاف تحلیلگران، سرمایه گذاران همچنان نسبت به آینده قیمت طلا بسیار خوشبین هستند و طی این رای گیری، رای قاطعانه ای به صعود قیمت طلا دادند.

از میان ۱۴۲۵ سرمایه گذار خرده فروشی که شرکت کردند ۶۸ درصد در هفته آینده صعودی بودند، ۱۹ درصد نزولی بودند و ۱۳ درصد خنثی بودند. این هفته همچنین بالاترین میزان مشارکت در نظرسنجی را از اواسط ماه ژوئن نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها