• ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
  • کد خبر: 73845
معدن

کمبود نیروی کار، افزایش هزینه های تولید و افت درآمدها از موانع پیش روی شرکت های معدنکار جهان برای رسیدن به اهداف تولید سالانه عنوان شده است.

به گزارش  کالاخبر به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت ماینینگ، شرکت های معدنکار جهان برای دستیابی به اهداف تولید سالانه خود موانعی همچون کمبود نیروی کار ناشی از کرونا و افزایش هزینه های تولید را پیش رو دارند. شرکت های آنلگو امریکن و آنتافاگاستا ازجمله شرکت هایی هستندکه باید یا اهداف تولید سالانه خود را کاهش داده و یا سرانه مخارج پیش بینی شده خود را افزایش دهند که بخش زیادی از آن به دلیل تورم ناشی از افزایش قیمت گازوییل عنوان شده است.

در نتیجه تحلیلگران پیش بینی می کنند که میزان درآمد این شرکت ها امسال و سال آینده شاهد روندی نزولی باشد. به عنوان مثال بازار سرمایه RBC پیش بینی می کند که درآمد بدون بهره و مالیات شرکت آنگلو امریکن در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۰ درصد و در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت.

شرکت های بی اچ پی بیلیتون و ریوتینتو که از بزرگترین معدنکاران جهان هستند برآورد کوتاه مدت تولید سنگ آهن سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی را کاهشی اعلام کرده و در مورد تولید آتی این محصول مورد نیاز فولادسازان هشدار دادند.

تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن معمولا عمده تولید محصول خود را به چین، بزرگترین مصرف کننده جهان، میفروشند اما این کشور پس از افت ۳۰ میلیون تنی تولید فولاد خام خود به روند نزولی تولید این محصول در راستای کاهش آلودگی هوا ادامه خواهد داد.

همچنین به گفته تحلیلگران، قرنطینه های جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا در چین، کاهش پیش بینی شده رشد اقتصاد جهانی و تاثیر جنگ روسیه و اوکراین نیز تهدیدهای بزرگی برای این صنعت به شمار می روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها