مس

وبسایت کیتکو در گزارشی به معرفی ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده مس جهان در سال ۲۰۲۱ پرداخته است و براساس این گزارش شرکت مس کودلکو همچنان در صدر قرار دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت کیتکو KITCO شرکت کودلکو شیلی با تولید یک میلیون و ۷۲۸ هزار تن فلز سرخ در سال ۲۰۲۱ میلادی (بدون تغییر نسبت به میزان تولید سال۲۰۲۰ میلادی) همچنان صدرنشین ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده مس جهان است. این شرکت با وجود شرایط ناشی از پاندمی کرونا طی دو سال گذشته، همچنان اهداف تولید خود را ثابت نگه داشته و به سمت اجرای پروژه های توسعه ای خود در حرکت است تا بتواند در سال های ۲۰۲۲و ۲۰۲۳ میلادی به ظرفیت کامل تولید خود دست یابد.

این در حالی است که شرکت فریپورت مک موران با تولید یک میلیون و ۴۰۷ هزار تن مس طی سال ۲۰۲۱ میلادی، شاهد رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن است. یکی از دلایل این رشد تولید را می توان آغاز معدنکاری زیرزمینی در منطقه گرسبرگ دانست.

گلنکور سومین شرکت برتر تولیدکننده فلز سرخ جهان است که توانست طی سال ۲۰۲۱ میلادی یک میلیون و ۱۹۶هزار تن مس تولیدکند(۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش از آن).علت این کاهش تولید را کاهش عیار در معادن عنوان کرده اند.

شرکت بی اچ پی بیلیتون BHP Billiton به عنوان چهارمین تولیدکننده مس جهان، طی سال ۲۰۲۱ میلادی با تولید یک میلیون و ۲۲ هزار تن مس شاهد افت تولید نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی(یک میلیون ۱۰۷ هزار تن) بود.

تولید فراتر از برنامه

ساوترن کاپر Southern Copper پنجمین تولیدکننده فلز سرخ جهان بود که شاهد کاهش ۴.۳ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی بود. این در حالی است که میزان تولید ۹۵۸ هزار تن مس در این شرکت، ۱.۶ درصد فراتر از برنامه تولید(۹۴۳ هزار تن) بود.

فرست کوانتوم با تولید ۸۱۶ هزار تن مس، KGHM با تولید ۷۵۴ هزار تن، ریوتینتو با تولید ۴۹۴ هزار تن، آنتوفاگاستا با تولید ۴۶۴ هزار تن و آنگلو امریکن با تولید ۴۶۳ هزار تن به ترتیب در رتبه های ششم تا دهم تولید فلز سرخ جهان طی سال گذشته میلادی ایستادند.

شرکت ملی صنایع مس ایران نیز طبق برآوردهای اولیه بیش از ۲۸۰ هزار تن مس کاتد تولید کرد.

طی سال گذشته میلادی، تولید معادن مس جهان ۲۱ میلیون و ۹۶ هزار تن و تولید مس تصفیه شده ۲۴ میلیون و ۸۵۵ هزار تن اعلام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها