• ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 74763
روسیه

منابع ثانویه اوپک پلاس گزارش داده‌اند تولید نفت خام روسیه ۹ درصد در ماه آوریل کاهش‌یافته و به ۹.۱۶ میلیون بشکه در روز رسیده‌است.

به گزارش کالاخبر به نقل از اویل پرایس، منابع ثانویه اوپک پلاس گزارش داده‌اند تولید نفت خام روسیه ۹ درصد در ماه آوریل کاهش‌یافته و به ۹.۱۶ میلیون بشکه در روز رسیده‌است یعنی بیش‌از یک میلیون کمتر از سهمیه این کشور طبق قرارداد اوپک پلاس.

روسیه طبق قرارداد اوپک پلاس می‌توانست ۱۰.۴۳۶ میلیون بشکه در روز تولید داشته باشد. این بدان معناست که روسیه ۱.۲۷۶ میلیون بشکه در روز کمتر از این مقدار تولید کرده و این کسری تولید احتمالاً در ماه مه افزایش خواهد داشت.

کل ائتلاف اوپک پلاس ۲.۶ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل کمتر از آنچه در قرارداد تعیین‌شده بود تولید کرده‌است.

روزبه‌روز کشورهای بیشتری در اتحادیه اروپا از خرید نفت روسیه امتناع می‌کنند و آماده می‌شوند تا با تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو همراهی کنند. بنابراین تولیدکنندگان نفت روسیه تعطیلی برخی از چاه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود تولید نفت روسیه در ماه‌ها و سال‌های آینده کاهش بیشتری داشته باشد، چون مسکو نمی‌تواند تمام نفتی را که به اروپا صادر می‌کرد، به سمت چین و هند تغییر مسیر دهد. اروپا بزرگ‌ترین بازار نفت روسیه قبل‌از حمله به اوکراین بود.

روسیه قبول کرده تولید نفت آن ۱۷ درصد در سال جاری میلادی به‌خاطر تحریم‌ها کاهش خواهد یافت. تولید نفت این کشور در آوریل ۹ درصد نسبت‌به ماه قبل‌از آن پایین آمده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود از بازار نفت دنیا اعلام کرد تولید نفت روسیه ۱ میلیون بشکه در روز در آوریل کاهش‌یافته که باعث می‌شود عرضه جهانی نفت ۷۱۰هزار بشکه در روز پایین آمده و به ۹۸.۱ میلیون بشکه در روز برسد.

این آژانس پیش‌بینی می‌کند کاهش تولید نفت روسیه در نیمه دوم سال جاری میلادی به ۳ میلیون بشکه برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها