طهماسبی

فرهاد طهماسبی عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش خودرو در بورس کالا منجر به کشف واقعی قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا می شود، گفت: در این سازوکار بورس کالا، جزئیات اطلاعات معامله، اعم از میزان عرضه و فروش، قیمت ها، کیفیت و ... کاملا مشخص خواهد شد و مردم ناظر خواهند بود.

به گزارش کالاخبر به نقل از نبض بورس، هفته گذشته بود که خودرو در بورس کالا عرضه شد و در آن کارا تک کابین و کارا دو کابین از گروه بهمن موتور فروخته شد. این فروش که بر مبنای عرضه و تقاضا شکل گرفته بود توانست قیمت واقعی خودروها را رقم بزند و این دو خودرو میلیون ها تومان کمتر از قیمت بازاری معامله شدند.

بعد از آن به دلیل موفق بودن این روش فروش، صحبت هایی مبنی بر پذیرش و فروش سایر خودروها در بورس کالا مطرح شد.

فرهاد طهماسبی در این باره با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا بسیار بهتر و مناسب‌تر از شرایط فعلی فروش خودرو است اظهار کرد: قیمت فعلی خودرو درب کارخانه تفاوت فاحشی با قیمت بازار دارد در حالی که با فروش خودرو در بورس کالا، قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا شکل گرفته و واقعی خواهد شد.

طهماسبی این را اضافه کرد که البته باید میزان عرضه و تقاضا متناسب باشد چرا که اگر میزان تولید و عرضه خودرو مانند شرایط کنونی، کمتر از تقاضای بازار باشد، قیمت‌ها واقعی نخواهد شد و نمی‌تواند جوابگو باشد، برای ایجاد تناسب در عرضه و تقاضای بازار هم باید یا تولید را افزایش و یا واردات انجام دهیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس تصریح کرد: در این ساز و کار جزئیات اطلاعات معامله، اعم از میزان عرضه و فروش، قیمت ها، خریداران و ... کاملا مشخص خواهد شد و مردم ناظر خواهند بود.

طهماسبی در پایان با بیان اینکه باید به دنبال سازوکاری بود که کارا باشد تاکید کرد: باید در این نوع فروش خودرو، مکانیسمی تنظیم شود تا مردم دیگر دچار ضرر و زیان نشوند؛ قیمت های پایه بر مبنای قیمت کارشناسی باشد ضمن آنکه نظارت هم به صورت جدی انجام گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها