رحمنی

حمیدرضا رحمنی، رئیس اداره امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران در نشست اینستاگرام کانون کارگزاران بورس ها و اوراق بهادار با موضوع عرضه خودرو در بورس کالا به اهم موضوع ها در این باره پرداخت.

به گزارش کالاخبر ، مهم‌ترین نکات صحبت های او را می‌توان در موارد زیر شرح و بسط داد:

*تحقیقات میدانی نشان داد فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار با ورود به بورس کالا تعدیل شده است.

*بستر برای عرضه همه خودروها در بورس کالا وجود دارد اما با کارا آغاز شد که خریداران و فروشندگان با فرآیند معامله آشنا شوند.

*بهمن خودرو ٣ خودرو خود را پذیرش کرده و سایپا پذیرش شاهین را انجام داده و کرمان موتور نیز ٣ خودرو خود را پذیرش کرده امید می رود با انجام عرضه های گروه بهمن، سایر خودروسازان هم اعلام آمادگی کنند.

*برای جلوگیری از ثبت سفارش تقاضای کاذب یکی از ابزارهایی که بورس کالا استفاده کرده، پیش دریافت و برای خودرو ١٠٠ درصد است.

*حراج خودرو در بورس کالا به روش حراج باز است.

*در زمان ثبت نام به صورت آنلاین باید نوع فعالیت خرید خودرو انتخاب شود.

*خودرو جزء کالاهای سرمایه ای تلقی نمی شود و به زودی ابلاغ میشود که فعالان کارگزاری ها قادر به خرید خودرو هستند یا خیر.

*در خودرویی نظیر کارا که مصارف عمومی زیادی ندارد خرید به هر تعدادی آزاد بود اما برای سایر خودروها محدودیت هایی در نظر گرفته میشود که مشتریان برای نیاز خرید کنند و از تقاضای کاذب جلوگیری شود.

*پیش بینی می شود تقاضا در بورس کالا شفاف شود و به مرور زمان و با تداوم عرضه ها و پایش تقاضای واقعی و همینطور همکاری شرکت های خودروساز و بستر بورس کالا، خودرو به قیمت واقعی نزدیک شود.

*محدودیت های اعمالی براساس شرایط بازار و نوع محصول اتخاذ می‌شود.

*در بورس کالا بعید است که خودروهای کارکرده عرضه شود، چون استانداردها از الزام های مهم بورس کالا برای پذیرش و عرضه محصول ها به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها