صندوق طلا

روز نخست پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلا زرفام با معامله ۲۱.۶ میلیون واحد به پایان رسید. پیش بینی میشود در روزهای دوم و سوم پذیره نویسی این صندوق به دلیل جذابیت‌های موجود در آن فروخته شود.

به گزارش کالاخبر ، احمد بیات، کارشناس بازار سرمایه در خصوص شروع پذیره نویسی صندوق های طلا از امروز به کالاخبر گفت: طلا در همه جای دنیا یکی از دارایی هایی است که سرمایه گذاران علاقمندی زیادی نسبت به آن از خود نشان می دهند. معمولا سرمایه گذاران بخشی از سبد سرمایه خود را به طلا اختصاص می دهند که به نوعی از نوسان‌های قیمت طلا بهره مند شوند. 

وی افزود: در ایران نیز هم به جهت تغییرات قیمت جهانی و هم نوسان های قیمت دلار که مستقیما روی طلا اثرگذار است، طلا سرمایه گذاری جذاب محسوب می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در ایران محدودیت هایی روی سرمایه گذاری در حوزه طلا وجود دارد، گفت: طلا دارایی کم حجم و پُر ارزشی محسوب می شود و لذا از جهت امنیت نگرانی هایی در خصوص سرمایه گذاری در این دارایی وجود دارد. از اینرو ابزارهایی نظیر صندوق های کالایی تعریف می شوند که به سرمایه گذاران کمک شود بدون نگرانی سرمایه گذاری مطمئنی را روی این دارایی با ارزش داشته باشند.

بیات ضمن تاکید این نکته که در صندوق های سرمایه گذاری ضمن پوشش ریسک و مسائل امنیتی، نگرانی حداقل سرمایه هم رفع شده است، ادامه داد: میزان سرمایه گذاری و نقدینگی مورد نیاز برای حضور در بازار فیزیکی طلا بالاست اما در صندوق های سرمایه گذاری طلا افراد با هر میزان سرمایه ای می توانند وارد شوند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، جمع آوری سرمایه ها در صندوق های کالایی به طور خاص در زمان هایی که نوسان ها در بازار زیاد می شود می تواند به کاهش التهاب ها کمک کند. به بیان ساده، علاوه بر اینکه مردم پول خود را در دارایی مورد نظر سرمایه گذاری کرده و از تغییرات آن سود می برند، از ورود این سرمایه ها به بازار فیزیکی و ایجاد التهاب در آن بازارها جلوگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه صندوق زرفام آشنا هفتمین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا به شمار می رود، اظهار کرد: استقبال خوبی از ۶ صندوق قبلی در زمان پذیره نویسی صورت گرفته بود و دلیل آن جذاب بودن طلا به عنوان یک دارایی سرمایه ای است و پیش بینی می شود به واسطه نوسان های چند روز اخیر بازار استقبال خوبی از صندوق زرفام نیز صورت گیرد.

پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلا زرفام آشنا با نماد «زرفام» از امروز (دوشنبه ۹ خرداد) در بورس کالای ایران از ساعت ۱۲ آغاز شد و به مدت ۳ روز کاری و تا چهارشنبه ۱۱ خرداد ادامه می یابد. در پایان معاملات روز نخست ۲۱.۶ میلیون واحد سرمایه گذاری به ارزش ۲۱.۶ میلیارد تومان معامله شد که سهم حقیقی ها ۱۵.۳ میلیون واحد و سهم حقوقی ها ۶.۲ میلیون واحد بود. از ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه گذاری قابل انتشار، ۱۰ میلیون واحد به صورت واحدهای سرمایه گذاری ممتاز از سوی موسسان پذیره نویسی شده و ۹۰ میلیون واحد آن با ارزش اسمی هر واحد یک هزار تومان تا پایان روز چهارشنبه ۱۱ خرداد پذیره نویسی عمومی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها