• ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
  • کد خبر: 75522
بورس

بازارهای آسیایی روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های طولانی‌مدت در مورد افزایش تورم، افزایش نرخ‌های بهره و امید به کاهش اقدامات نظارتی چین علیه غول‌های فناوری متلاطم شدند.

به گزارش کالاخبر ، به نقل از بیزنس، افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا با تمرکز بر انتشار داده‌های تورم از ایالات‌متحده و چین در پایان هفته، فروش وال استریت را از بین برد.

تحلیلگران به فدرال رزرو توصیه می‌کنند که هزینه‌های استقراض را در سه نشست بعدی خود به میزان نیم امتیاز افزایش دهد زیرا مقامات تلاش می‌کنند تا بر قیمت‌های ناپایدار کنترل کنند اما این عملکرد باعث ایجاد ناراحتی در سطوح معاملاتی می‌شود زیرا سرمایه‌گذاران از تاثیر آن بر رشد اقتصادی و درآمد شرکت‌ها نگران هستند.

سهام توکیو با کاهش ارزش ین به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر، افزایش یافت زیرا انتظار می‌رود بانک ژاپن سیاست‌های پولی خود را همزمان با افزایش نرخ‌های آمریکا تشدید نکند.

مانیل و جاکارتا نیز پیشی گرفتند اما سیدنی، سئول، سنگاپور، ولینگتون و تایپه ضرر کردند. سهام هنگ‌کنگ سقوط کرد و شانگهای ثابت بود.

بازارها در هفته‌های اخیر شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌اند زیرا کاهش اقدامات قرنطینه در چین به جبران برخی از نگرانی‌ها در مورد نرخ‌های بالاتر و تاثیر جنگ اوکراین کمک می‌کند.

اما ناظر بازار، لوئیس ناولیر هشدار داد که هنوز نوسانات بیشتری در راه است. وی گفت: «اگر تاریخ تکرار شود ارزش سهام امروز پایین می‌آید سپس در روز چهارشنبه بالا می‌رود و در روز پنج‌شنبه و احتمالا روز جمعه ارزش سهام بالا خواهد بود بنابراین فقط به این نوسانات بالا به پایین عادت کنید زیرا آنها ادامه خواهند داشت».

وی افزود: می‌خواهم به سرمایه‌گذاران یادآوری کنم که وقتی بازار افزایش می‌یابد خیلی هیجان‌زده نشوند زیرا نوسانات آن ادامه خواهد داشت فقط عدم اطمینان بیش از حد وجود دارد.

سهام ایالات‌متحده قبل از اینکه بازدهی اسکناس ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده را که شاخصی برای تورم و نرخ های بهره است به بالای سه درصد رساند، بیشترین سود را داشتند.

شاخص داوجونز صنعتی با ۰.۱ درصد افزایش به ۳۲۹۱۵.۷۸ واحد رسید. اس اندپی ۵۰۰ با ۰.۳ درصد رشد در ۴۱۲۱.۴۳ بسته شد، در حالی که شاخص نزدک کامپوزیت غنی ‌از فناوری با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۲۰۶۱.۳۷ رسید.

سهام در بیشتر سال ۲۰۲۲ در حالت تدافعی قرار داشته‌اند زیرا فدرال رزرو با قدرت در تلاش برای مهار تورم سیاست‌های ‌پولی را سخت‌تر می‌کند.

در مرکز تمرکز این هفته، گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز جمعه خواهد بود که به عنوان ورودی مهمی در حرکت‌های بعدی فدرال رزرو تلقی می‌شود.

در میان شرکت‌های منفرد، اپل پس از یک سری اعلامیه‌های جدید در مورد نرم‌افزار جدید آیفون و لپ‌تاپ‌ها، ۰.۵ درصد افزایش داشت. توییتر در بحبوحه شک و تردیدهای فزاینده در مورد تصاحب در حال انتظار ایلان ماسک پس از تهدید بنیان‌گذار تسلا به ترک قرارداد به دلیل سوالاتی در مورد حسابداری حساب‌های جعلی، ۱.۵ درصد سقوط کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها