روی

تولید جهانی روی طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد روند کاهشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود. جنگ اوکراین و بحران انرژی در اروپا یکی از مهمترین دلایل این امر عنوان شده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت اس اند پی گلوبال، با وجود رشد قیمت ها طی ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی، تولید جهانی روی شاهد روند کاهشی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی بود. افزایش قیمت انرژی در اروپا به دلیل بحران اوکراین منجر به رشد قیمت روی شد. اما با این وجود، به دلیل چالش های پیش رو در تولید این فلز، تقریبا نیمی از تولیدکنندگان بزرگ روی جهان طی این مدت شاهد افت دو رقمی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودند.

قیمت این فلز طی مدت یادشده، به گونه ای افزایش یافت که قیمت روی در بورس فلزات لندن در ۸ مارس ۲۰۲۲ میلادی به ۴هزار و ۱۳۶ دلار در هرتن رسید که بالاترین قیمت ۱۵ سال اخیر است.

با این وجود، چالش های تولید این فلز منجر شد تا تنها ۵ تولیدکننده ازمجموع ۲۰ تولیدکننده برتر روی شاهد رشد تولید نسبت به ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی بودند.

شرکت گلنکور با تولید ۲۴۱ هزار و ۵۰۰ تن روی برترین تولیدکننده این فلز طی ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی بود. این در حالی است که میزان تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد افت ۱۴.۵ درصدی بود. علت این امر، عدم حضور منظم کارگران به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام شده است. همچنین از بین ۵ شرکت برتر تولیدکننده تنها شرکت گلنکور کاهش تولید ۳ ماهه نسبت به سال قبل را تجربه کرد.

علاوه بر مسائل موجود در زنجیره تامین فلز روی، مواردی همچون شیوع ویروس کرونا، بارندگی های شدید و کمبود تجهیزات منجر به این شد تا تولیدکنندگان این فلز با وجود رشد قیمت، نتوانند تولید را افزایش داده و از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها