• ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
  • کد خبر: 76277
فولاد

گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته از ادامه روند کاهشی قیمت محصولات فولادی حکایت دارد.

سنگ آهن

به گزارش کالاخبر ،در هفته ای که گذشت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین از ۱۲۲ دلار هر تن سی اف آر به کمتر از ۱۱۰ دلار هر تن سی اف آر رسید که به دلیل افزایش نگرانی از مازاد عرضه فولاد در چین بود ولی تا پایان هفته با توجه به سخنان اخیر ریاست جمهوری چین که اظهار داشت تلاش می کند راهکارهای موثرتری برای دستیابی به اهداف رشد اقتصادی و اجتماعی کشورش به کار بندد قیمت سنگ آهن کمی بهبود یافت و به حدود ۱۱۶ دلار هر تن سی اف آر رسید.

چشم انداز تقاضا در چین هنوز منفی است. اخیرا رکود بازار فولاد و افزایش موجودی آن فولادسازان چینی را واداشت به بهانه تعمیرات هم شده تولید را کاهش دهند تا کمتر ضرر کنند که همین امر سنگ آهن را نزولی کرده بود.

محدودیت های کرونایی که فشار بیشتری بر بازار مسکن و فعالیت پروژه های ساختمانی آورد و از طرفی شرایط بد آب و هوایی این وقت از سال نیز به این رکود دامن زد و بازار فولاد چین را با چالش مواجه کرد.حال موقتا صحبت های ریاست جمهوری چین امید را به بازار بازگردانده است.

قراضه

هفته گذشته در بازار ترکیه متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین ۱ و ۲ ( ۲۰-۸۰ )  روند نزولی شدیدی داشت و از ۳۸۳ دلار به ۳۲۰ دلار هر تن سی اف آر رسید. فعالان بازار تقاضای پایین محصولات فولادی ترکیه و قراضه ارزان روسیه را علت اصلی روند نزولی بازار جهانی قراضه می دانند و برخی انتظار دارند به زودی قیمت تا ۳۰۰ دلار هم برسد.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن از ۳۹۳ دلار به ۳۶۷ دلار هر تن سی اف آر کاهش داشت. افت قیمت قراضه ژاپن نسبت به سایر بازارها کمتر بود از این رو تمایل به خرید آن نیز کاهش یافت. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز تا ۱۰۰ دلار افت داشت و۳۸۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد.

بیلت

هفته گذشته میلادی متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس تا ۴۰ دلار افت داشت و ۴۹۰ دلار  هر تن فوب شنیده شد. دامپینگ روسیه و رکود بازار چین و افت قیمت قراضه همچنان چالشی برای بازار جهانی بیلت است.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا آخرین قیمت بیلت از ۶۳۵ تا ۶۴۵ دلار به ۶۰۰ دلار هر تن سی اف آر رسید. در ترکیه بیلت وارداتی هفته گذشته تا حدود ۴۰  دلار افت داشت و ۵۸۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. در چین هم بیلت وارداتی از ۵۸۵ تا ۶۱۸ دلار به ۵۳۰ تا ۵۵۴ دلار هر تن سی اف آر رسید.

آخرین قیمت بیلت صادراتی ایران نیز به گزارش متال اکسپرت ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار هر تن فوب ثبت شد در حالی که یک هفته قبل تا ۵۴۰ دلار شنیده می شد.

مقاطع

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی تا ۴۰ دلار ارزان تر شده و ۶۶۰ دلار هر تن فوب شنیده شد. فصل بارش های موسمی است و رکود تقاضای میلگرد در چین امری طبیعی است. میلگرد صادراتی سی آی اس نیز در ۶۳۰ تا ۶۶۵ دلار هر تن فوب ثبات داشت.

با افت قیمت قراضه در ترکیه کارخانه ها مجبور شدند میلگرد را تا ۴۰ دلار ارزان تر کرده و به ۶۶۰ دلار هر تن درب کارخانه برسانند. میلگرد صادراتی ترکیه نیز از ۷۱۰ تا ۷۳۲ دلار به ۶۶۰ دلار هر تن فوب رسید.

همچنین در بازار داخلی آمریکا میلگرد در ۱۱۷۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه بدون تغیر باقی ماند. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۱۰ یورو رشد داشت و ۱۱۸۵ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد.

ورق

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی آی اس از ۶۹۰  تا ۷۱۰ دلار  به ۶۸۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه کاهش داشت. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از  ۷۱۳ دلار به ۶۷۰ تا ۶۷۹ دلار هر تن فوب کاهش داشت.

در بازار جنوب شرق آسیا آخرین قیمت ورق گرم وارداتی تا ۴۵ دلار افت داشت و ۷۰۵ دلار هر تن سی اف آر شد.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم تا ۷۰ یورو افت داشته و ۸۶۰ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی آمریکا نیز ورق گرم ۵۰ دلار افت داشت و ۱۰۵۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها