• ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
  • کد خبر: 77488
فولاد

صادرات محصولات فولادی نیمه تمام چین در ماه گذشته میلادی ۳.۱ درصد افت داشت و ۲۷۸ هزار تن ثبت شد و برای اولین بار در سه ماه افت داشت. البته هنوز نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر بود ولی با توجه به افت تقاضای جهانی انتظار می رود ماه های آتی نیز آمار پایین باشد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، کل صادرات فولاد چین نیز در ژوئن ۷.۸ میلیون تن بود که ۲.۶ درصد افت سالانه داشت. بین ژانویه تا ژوئن نیز صادرات فولاد چین افت ۸.۷ درصدی داشته ۳۴.۱۴۵ میلیون تن ثبت شد. البته میزان صادرات ژوئن دومین آمار بالا از ماه می سال گذشته تاکنون نیز بوده است. تا پایان سال نیز انتظار می رود صادرات فولاد چین نزولی باشد چرا که تقاضای جهانی فولاد در راستای تلاش ها برای مقابله با تورم نزولی شده است.

از طرفی واردات محصولات نیمه تمام فولادی در ژوئن ۲۶ درصد رشد داشته ۴۵۴  هزار تن شد ولی نسبت به سال قبل ۶۵.۲ درصد افت داشت. کل واردات محصولات فولادی نیز ۵۱۳ درصد افت داشته ۱.۲۴ میلیون تن شد و در نیمه نخست سال نیز آمار واردات ۲۷.۴ درصد پایین آمده ۹.۵۲۴ میلیون تن شد. تقاضای ضعیف داخلی فولادسازان چینی را واداشته کاهش تولید را از اواسط جولای جدی تر دنبال کنند. حتی اگر در آگوست تا سپتامبر تقاضا بهبود سریع داشته باشد تولید داخلی افزایش می یابد و فرصتی برای بهبود واردات فولاد به چین نخواهد گذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها