• ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
  • کد خبر: 76324
طلا

یک مقام آگاه اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و اعضای گروه هفت قصد دارند در خصوص ممنوعیت واردات طلا از روسیه توافق کنند.

به گزارش کالاخبر ، آمریکا به متحدان خود فشار آورده است تا برای کاهش درآمد روسیه، تحریم‌های اقتصادی سریع و قابل توجه علیه این کشور وضع کنند. یک مقام خزانه‌داری آمریکا گفت: توافق در این خصوص در روز سه‌شنبه هفتم تیر ماه ۱۴۰۱ و در طول سفر بایدن به اروپا انجام خواهد شد.

تحریم‌های غرب علیه روسیه تاکنون به صورت مستقیم طلای این کشور را هدف قرار نداده‌ است اما بسیاری از بانک‌ها، شرکت‌های حمل‌ و نقل و پالایشگاه‌ها پس از آغاز درگیری در اوکراین، خرید فلزات از روسیه را متوقف کردند. طلا یک دارایی بسیار مهم برای بانک مرکزی روسیه است که به دلیل تحریم‌های غرب با محدودیت‌هایی در دسترسی به برخی از دارایی‌های خود در خارج از روسیه مواجه شده است.

امسال سهام شرکت‌های معدن طلای روسیه که در خارج از کشور معامله می‌شوند، به دلیل مشکلاتی ازجمله فروش طلا و بازپرداخت وام به بانک‌های تحریم شده سقوط کرده است. روسیه سالانه حدود ۱۰ درصد از طلای استخراج شده در سطح جهان را تولید می‌کند و ذخایر طلای این کشور از زمان پیوستن کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ سه برابر شده است.

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ ماه فوریه ۲۰۲۲ مصادف با دوم اسفند ماه ۱۴۰۰، با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، یعنی در پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و همچنان درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها